سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخلاف اغلب اقدامات؛

مصرف بیش از اندازه دارو راهکار درمان "تیرگی زیر چشم" نیست

برخلاف اغلب اقدامات و راهکارهای موجود، مصرف بیش از اندازه و مداوم دارو راهکار اصلی درمان تیرگی زیر چشم نبوده و بدون استفاده از دارو هم می‌توان این عارضه را برطرف کرد.

منصور جواهری متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اختلالات خواب، ‌ تماس با برخی از مواد حساسیت‌زا، ‌بروز برخی از اختلالات درونی و ابتلا به تعدادی از بیماری‌ها، ‌ دود سیگار و هوای آلوده از دلایل اصلی بروز سیاهی زیر چشم‌ها است.

وی با اشاره به مصرف برخی از دارو‌ها در درمان تیره شدن اطراف چشم، افزود: برخی از دارو‌ها نقش مهمی در درمان تیرگی زیر چشم‌ها دارند، ‌ اما نباید تنها به آنها اکتفا کرد.

جواهری تاکید کرد: برخلاف اغلب اقدامات و راهکارهای موجود، مصرف بیش از اندازه و مداوم دارو راهکار اصلی درمان تیرگی زیر چشم نبوده و بدون استفاده از دارو هم می‌توان این عارضه را برطرف کرد.

وی گفت: در برخی از موارد مصرف دارو برای درمان عارضه سیاهی زیر چشم نه تنها مفید نیست بلکه می‌تواند مضر و خطرناک نیز باشد.

جواهری یادآور شد: در مواردی که یک ماده و یا دارو موجب ایجاد حساسیت و تیره شدن پوست زیر چشم‌ها شده، در درجه اول باید از آن ماده و یا دارو پرهیز و دوری کرد.

وی با بیان اینکه در مواردی دود سیگار و هوای آلوده موجب تیره شدن پوست زیرچشم‌ها می‌شود، ‌خاطرنشان کرد: در اینگونه موارد نیز باید از معرض دود سیگار و یا هوای آلوده خارج شد و در هوای سالم و پاکیزه قرار گرفت.

جواهری گفت: بیماری‌ها و اختلالات درونی مانند ناراحتی‌های کلیوی نیز می‌توانند موجب تیرگی زیر چشم‌ها شوند که در اینگونه موارد نیز باید بیماری و ناراحتی زمینه‌ای را کنترل کرد.

وی افزود: در تمام موارد فوق باید در ابتدا از روش‌های غیر دارویی بهره جست و اگر عارضه برطرف نشد و حتی شدت آن نیز بیشتر شد، باید با نظر پزشک اقدام به مصرف دارو کرد و خودسرانه نباید در این زمینه عمل کرد.

انتهای‌پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.