سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل امور پروانه‌های سازمان نظام پزشکی:

فرهنگ غذایی جامعه نیاز به اصلاح و بازنگری دارد

طبق سیاست‌های کلان نظام سلامت که از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح سبک زندگی در رابطه با تغذیه ابلاغ شده است، تدوین یک شیوه نامه تغذیه‌ای از سوی مسئولان نظام سلامت ضروری است.

دکتر حجت ا... مقیمی مدیر کل صلاحیت‌های حرفه‌ای و پروانه‌های سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شیوه، نوع و فرهنگ غذایی ایرانی نیاز به اصلاح و بازنگری دارد که باید این تغییر در قالب فرهنگسازی و تغییر عادات از سوی مردم و تدوین یک شیوه تغذیه‌ای از سوی حاکمیت باشد. 

وی با بیان اینکه تدوین یک برنامه تغذیه‌ای به عنوان الگوی تغییر فرهنگ غذایی در کشور ضروری است، افزود: با وجود دسترسی ایرانی‌ها به انواع مواد غذایی پروتئینی، سبزیجات، میوه جات و سایر مواد مغذی با درصد بالایی از مردم دچار کمبود انواعی از ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه، مواد معدنی و سایر پیش نیازهای تغذیه‌ای هستند. 

وی تجمع مواد مضر در روند تغذیه‌ای مردم جامعه را باعث ایجاد عدم تعادل و تجمع سموم و مواد سرطان زا در بدن افراد عنوان کرد و گفت: عادت غلط غذایی گریبانگیر تعداد کثیری از مردم به ویژه شهر نشین‌ها شده است که سلامت آنها را بطور جدی تهدید می‌کند. 

به گفته مدیر کل امور پروانه‌های سازمان نظام پزشکی کودکان ایرانی از مصرف سبزی، گوشت قرمز، انواع ماهی و میگو خودداری کرده و به خوردن فست فود‌ها که هیچ گونه ارزش غذایی ندارد روی آورده‌اند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.