سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد عاطفی جوانان در گرو تربیت خانواده

برای یک ازدواج موفق فرد باید به یک رشد و استقلال عاطفی رسیده است و خانواده در این راستا نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رشد عاطفی فرد یکی از پیش نیاز‌های ازدواج موفق است یعنی فرد باید به یک استقلال عاطفی رسیده باشد تا بتواند ازدواج کند.
 
 بر این اساس؛ فرناز طارمیان، روانشناس در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: خانواده در امر رشد استقلال عاطفی فرزندان نقش بسزایی دارند آنها می‌توانند ناآگاهانه فرزندانشان را تربیت مسموم کنند و یا می‌توانند نقش سودمندی در زندگی آینده او داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: به عنوان مثال در موار‌دی مشاهده شده است که مادری به فرزندش می‌گوید «اگر تو روزی از پیش من بروی من دیگر نمی‌توانم زندگی کنم»، با این پیامی که مادر به فرزندش می‌دهد یک نرم افزار ذهنی برای فرزند ایجاد می‌شود که وقتی وی ازدواج کرد از مادر دور شد و یا به شهر دیگری رفت پیوسته این اضطراب وی را آزار می‌دهد و مدام می‌خواهد به نزد مادر باز گردد و یا مدام به مادر تلفن بزند در واقع  زندگی این شخص به دلیل نرم‌افزار نادرستی که مادر در اختیارش گذاشته است به هم خواهد ریخت.
 
 این روانشناس به عکس این قضیه اشاره کرد و گفت:  در صورتیکه مادر به فرزندش بگوید وقتی تو ازدواج کردی و از کنار من رفتی من از خبر خوشبختی و موفقیت خوشحال خواهم شد،  سعی کن خبرهای خوب و مثبتی به من برسانی این پیام باز خور مثبت و خوبی در زندگی فرزندش باقی می گذارد.
 
گفتنی است؛  خانواده‌ها باید به نقش مهم خود در تربیت و پرورش فرزندان توجه کافی داشته باشند زیرا در تباهی یا موفقیت زندگی آتی آنها نقش بسزایی دارند.

گزارش از: ایده مفرح

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.