سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست کمک بين المللی اوکراين برای پرداخت بدهی های خود

وزیر دارایی اوکراین روز جمعه گفت کیف امیدوار است در سریعترین زمان ممکن گفتگوها با وام دهندگان بین المللی را تکمیل کند تا بتواند بدهی های خارجی معوقه این کشور را پرداخت کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین‌هوا ؛ الکساندر شلاپاک گفت وظیفه دولت این است که برای کاستن از فشار بر ذخایر ارزهای خارجی اوکراین دست‌کم نه میلیارد دلار استقراض کند.
وی افزود با اینکه خزانه دولت خالی است و اوضاع اقتصادی به سبب نابسامانی های سیاسی رو به وخامت گذاشته است، دولت اوکراین برای برآورده ساختن تعهدات کیف در زمینه پرداخت بدهی ها هر کاری انجام خواهد داد.
اقتصاد اوکراین به سبب کسری بودجه بالا، بالا رفتن بدهی ها و پایین آمدن ذخایر ارزهای خارجی در مرز ورشکستگی قرار دارد. میزان ذخایر ارزهای خارجی این کشور در ماه مارس به 15 میلیارد دلار رسید که پایین ترین سطح آن در تاریخ این کشور به شمار می رود.
دولت جدید اوکراین برای فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی خود در حال مذاکره با صندوق بین المللی پول برای دریافت وامی به ارزش تقریبی چهارده تا هجده میلیارد دلار است که دریافت آن می تواند به صورت خودکار راه را برای دریافت کمک از سایر وام دهندگان بین المللی نیز باز کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.