ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس ضمن استقبال از توافقات صورت گرفته در گفتگوهای ژنو درباره بحران اوکراین بر اجرای فوری این توافقات تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ هیگ بعد از شرکت در گفتگوهایی که با حضور نمایندگان اتحادیه اروپا، آمریکا ، اوکراین و روسیه برگزار شد گفت:« من از تعهدات صورت گرفته در گفتگوهای ژنو استقبال می کنم. اقدامات پیشنهادی در توافقنامه مشترک راهی را برای تنش زدایی در اوکراین ارائه می کند.»
وی افزود:« اما اجرای فوری این توافقنامه به ویژه تعهدات روسیه مبنی بر خلع سلاح همه گروههای مسلح غیرقانونی ، بازگرداندن ساختمان های اشغال شده به مالکان قانونی آنها و تخلیه همه خیابان ها، میادین و مکان های عمومی در شهرهای اوکراین که به صورت غیرقانونی اشغال شده است، ضروری و مهم است.»
هیگ تاکید کرد:« هیئت نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا که پیشتر در اوکراین مستقر شده است نقشی حیاتی و مهم در تایید اجرای این توافقنامه دارد.»
وزیر امور خارجه انگلیس گفت:« من همچنین از تعهد به اجرای فرایندی قانونی، شفاف و فراگیر و برگزاری گفتگوهای ملی استقبال می کنم. این مردم اوکراین هستند که باید درباره نحوه حکومت کشورشان تصمیم گیری کنند. انتخابات بیست و پنجم ماه مه اولین گام مهم است و همه طرف ها باید به برگزاری آرام این انتخابات متعهد باشند تا شهروندان اوکراین بتوانند آزادانه آرمان های دموکراتیک خود را ابراز کنند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار