نخست وزير اوکراين از پيشنهاد عفو عمومی خبر داد

نخست وزیر اوکراین روز جمعه گفت دولت وی برای همه تظاهرکنندگان طرفدار روسیه در مناطق شرقی این کشور پیشنهاد عفو داده است ، به شرطی که آنها از مواضع خود عقب نشینی کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین هوا ؛ آرسنی یاتسنیوک در پارلمان اوکراین گفت‌:«این عفو شامل آن دسته از تظاهرکنندگانی خواهد شد که سلاح های خود را تحویل دهند و ساختمان های تسخیر شده را ترک کنند.»
وی با اشاره به اینکه قانون عفو در آینده ای نزدیک در معرض رای مردم قرار داده خواهد شد از نمایندگان پارلمان خواست این طرح را تصویب کنند.
پیشنهاد عفو عمومی یکی از امتیازاتی است که دولت جدید اوکراین با هدف پایان دادن به موج جدید ناآرامی ها در مناطق شرقی این کشور به تظاهرکنندگان طرفدار روسیه اعطا می کند.
بعد از برکناری ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین در تاریخ 22 فوریه، تنش ها در مناطق شرقی و روس زبان اوکراین افزایش یافته است. در پی اقدام هفته قبل تظاهرکنندگان طرفدار روسیه به تسخیر ساختمان های دولتی در ده شهر شرقی اوکراین، تظاهرات به خشونت کشیده شد.
تظاهرکنندگان شرق اوکراین، برگزاری همه پرسی درباره خودمختاری این مناطق و نیز برقراری روابط نزدیک تر با روسیه را خواستار هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار