سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر علمی کنگرهٔ کشور ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی خبر داد

رشد ۲۵ درصدی "تعرفه‌های آزمایشگاهی" در سال جدید

دبیر علمی کنگرهٔ کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی با اشاره به اینکه رشد تعرفه‌ها متناسب با تورم موجود نیست، گفت: آزمایشگاه‌ها تمام تلاش و توان خود را برای کاهش فشار به بیماران به کار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد تقی خوانی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری هفتمین کنگرهٔ بین المللی و دوازدهمین کنگرهٔ کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با گران شدن ارز و مواد و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی نیز گران شد در نتیجه مردم در دریافت خدمات آزمایشگاهی و پرداخت هزینه‌ها دچار مشکلات مالی فراوانی شده‌اند. 

وی با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که ارتباط مالی بین خدمت دهنده و گیرندهٔ آن از بین برود، افزود: امیدواریم بیمه‌ها توان مالی بالایی کسب کرده و بیماران دغدغهٔ پرداخت هزینه‌های درمانی را نداشته باشند. 

وی همچنین با اشاره به نقش مهم تجهیزات آزمایشگاهی در ارائه خدمات به بیماران گفت: در انجام برخی از آزمایش‌های بیوشیمیایی و ژنتیکی با کمبود تجهیزات مواجه هستیم و در شناسایی ژن‌های معیوب و برخی بیماری‌های متابولیک همانند سرطان‌ سینه، مجبوریم نمونه‌های آزمایشگاهی را به خارج از کشور ارسال کنیم. 


انتهای پیام/
برچسب ها: تعرفه ، آزمایشگاه ، بیمه ، سرطان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.