سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موادغذایی که "پیری" را به تاخیر می اندازد

ژنتیک، عوامل بیماری‌زا، شیوه نامناسب زندگی از جمله تغذیه، عدم تحرک کافی، فشارهای روانی و استرس فاکتورهای مهم در روند پیری زودرس است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ و به نقل از شبکه خبری گیاهان دارویی، پوست نخستین عضو بدن است که با آغاز پیری به دلیل کاهش چربی زیر آن چروک می خورد.

مردمک چشم‌ها کوچک می‌شود و تطابق چشم به هم می‌خورد. ضعف در سیستم شنوایی، کاهش حس بویایی، شل شدن عضله قلب و در نتیجه کاهش برون‌ده قلب، کاهش و ضعف در دستگاه تنفس، کاهش ترشحات بزاق و دستگاه گوارش و اسید معده و کاهش تحرک روده بزرگ که منتج به کاهش هضم و جذب غذا و جذب کلسیم می‌شود، هم‌چنین کاهش حافظه و تحلیل سلول‌های مغزی از فاکتورهای پیری است.

با تغذیه مناسب غنی از اسیدهای آمینه ضروری، روغن‌های امگا3، مواد معدنی و ویتامین‌ها(C،E و بتاکاروتن‌ها) می‌توان پیری زود رس را به تاخیر انداخت. ر‍ژیم غذایی سرشار از سبزی‌ها و میوه‌های تازه، ماهی‌، روغن زیتون، حبوبات، غلات، مغزها و دمنوش‌های گیاهی ضد پیری باعث جلوگیری از پیری زودرس مغز و دیگر اعضای بدن شده و باعث جوانی و "شفافیت پوست" می‌شود. 

زغال اخته، توت فرنگی، تمشک و چای سبز دارای آنتی اکسیدان‌های قوی هستند که رادیکال‌های آزاد را از بین برده و شروع پیری زودرس را به تاخیر می‌اندازند.

آجیل‌ها و دانه‌ها حاوی پروتئین، اسیدهای چرب و آمینه هستند و تاثیری شگفت‌آور بر حافظه و تقویت آن دارند و مصرف آن‌ها در بین وعده‌های غذایی باعث تقویت مغز و حافظه می‌شود.

کلم بروکلی، گل کلم و کلم فندقی، تخم مرغ، دانه سویا، بادام زمینی، لوبیاچیتی و لوبیا قرمز سرشار از ماده مغذی با نام "کولین" است. روغن زیتون، کنجد، کانولا، بادام و روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع است. 

گندم(حاوی سلنیوم که موجب شادابی می‌شود)، آووکادو، شیر و لوبیای سویای تخمیر شده و عصاره هسته انگور نیز(برای مهار واکنش‌های التهابی مغز) از تحلیل "سلول‌های مغز" جلوگیری می‌کند.

عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است که مصرف مداوم آن گلبول‌های سفید خون را تقویت و باعث افزایش قدرت "سیستم ایمنی" می‌شود لذا مخلوط عسل و پودر دارچین انعطاف پذیری شاهرگ‌ها و سیاهرگ‌ها را افزایش می‌دهد و قدرتی تازه به بدن می‌بخشد. این مخلوط باعث کاهش کلسترول، سوءهاضمه، مشکل شنوایی، خستگی مفرط و در نهایت موجب افزایش طول عمر بدن می‌شود. روزانه یک وعده صبح و یک وعده شب، مخلوطی از یک فنجان آب گرم، دو قاشق چای‌خوری عسل و سه قاشق چای‌خوری پودر دارچین مناسب است.

انتهای پیام/
برچسب ها: پیری ، دارچین ، عسل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.