سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزير راه وشهرسازي خبر داد:

هدف دولت افزایش نقش شهروندان فرایند "نوسازی شهری" است

مدير عامل شرکت مادر تخصصي عمران وبهسازي شهري ايران گفت: هدف دولت ، افزایش نقش و حضور شهروندان در فرایند بهسازی و نوسازی شهری است .

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران سعيد ايزدي با بيان اينکه حقوق شهروندان محترم شمرده می شود و کلیه اقدامات با اطلاع و کسب نظرات گروه های مختلف اجتماعی  برنامه ریزی و به اجرا در می آیند،گفت:ارتقاء نقش مدیریت شهری با تفویض امور از سوی دستگاه های مختلف دخیل از یک سو و گسترش نقش و حضور شهروندان در نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری ، برنامه ریزی و اجرای اقدامات توسعه ای از سوی دیگر را می توان زمینه ساز دست یابی به یک نظام حکمروائی محلی در نظر گرفت .

 معاون وزير راه وشهرسازي در ادامه تصريح کرد:چنین نظام مدیریت می تواند ضمن ایجاد بستر اطلاعاتی مناسب برای افزایش آگاهی شهروندان از حقوق شهری و وظایف شهروندی زمینه را برای بازآفرینی پایدار شهری فراهم کند .

مدير عامل شرکت مادر تخصصي عمران وبهسازي شهري ايران در ادامه گفت: برای هر گروه مخاطب برنامه های متفاوتی برای اطلاع رسانی ، آموزش و ترویج ارائه کرده و در حال حاظر بخش هائی از این برنامه را در حال اجرا هستیم .

وي در ادامه گفت:‌ به شکل عمومی نیز با فعال کردن نظام پاسخگوئی در سطح ستادی، استانی و محلی از طریق کارگزاران محلی توانسته ایم به سوال های شهروندان پاسخ گوئی نمائیم .

مدير عامل شرکت مادر تخصصي عمران وبهسازي شهري ايران در ادامه توضيح داد: هدف دولت ، افزایش نقش و حضور شهروندان در فرایند بهسازی و نوسازی شهری است .

وي با بيان اينکه برنامه های شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران بعنوان نهاد تخصصی دولت بر این اصل استوار شده است،افزود: آموزش، اطلاع رسانی ، ارائه بسته های تشویقی، تهیه ابزارهای مالی و حقوقی ، ترویج تجارب ارزشمند، هدایت و نظارت بر فرایندها و همچنین حمایت از اقدامات اجرائی همگی تلاشهائی هستند که با هدف توانمند سازی ساکنان و افزایش سهم و حضور آنان در این فرایند صورت می گیرد.

ايزدي در ادامه اظهار داشت:  با افزایش دانش شهروندان و آشنائی آنان با حقوق متعلقه و همچنین وظائف و ماموریتهای آنان در فرایند بهسازی و نوسازی شهری می توان به این جایگاه امیدوار بود.

 
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.