مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران وبهسازي ايران گفت:دولت آمادگی خود را برای حمایت و پشتیبانی از کلیه شهرداری های کشوربراي نوسازي بافت هاي فرسوده اعلام نموده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران سعيد ايزدي با بيان اينکه معتقدیم که شهرداری ها محور مدیریت برنامه های بهسازی و نوسازی شهری هستند، افزود: دولت موظف است کلیه حمایتهای لازم را از این نهاد مدیریتی به عمل آورد.
وي در ادامه تصريح کرد: به شکل کلی دولت آمادگی خود را برای حمایت و پشتیبانی از کلیه شهرداری های کشور اعلام نموده است.
معاون وزير راه وشهرسازي در ادامه توضيح داد: با توجه به ضرورت ایجاد فضای تقاضا محوری، اولویت ها و اقدامات پیشگام (پایلوت) در حوزه بهسازی و نوسازی شهری از شهرهای تبریز، همدان، کاشان، بوشهر و تهران آغاز شده است.
مديرعامل شرکت مادر تخصصي عمران وبهسازي  ايران با اشاره به اينکه سیاست های نوسازی و بهسازی شهری در اروپای غربی و آمریکای شمالی در طول چند دهه گذشته روند تکاملی را طی نموده است،گفت:  این روند از سیاست های اقتدارگرای دهه 30 میلادی و همچنین نوگرای دهه 50 و 60 میلادی شروع شده و به شکل چشم گیری به سوی سیاست ها و برنامه های شهروند محور و اجتماع محور تغییر رویکرد داده است.  ايزدي در ادامه اظهار داشت: امروز آنچه در دنیا متداول است بر پایه نیاز و خواست اجتماعی، منطبق با شرایط بومی و فرهنگ ساکنان با محوریت و دخالت گروه های اجتماعی و حمایت دولت های محلی در جریان است. 
وي خاطر نشان کرد: دولت های مرکزی نیز صرفا نقش حمایت، هدایت و سیاست گذار را در این فرآیند بر عهده دارند.
وي در ادامه افزود: پایداری این فرایند در گرو حضور و ایفای نقش محوری شهروندان در اجرای برنامه های بهسازی و نوسازی شهری است.
ايزدي در ادامه اظهار داشت: در وهله اول ، مخاطبان و جامعه ذی نفع و ذی نفوذ برنامه های بهسازی و نوسازی شهری را باز شناسی و طبقه بندی کرده ایم .

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار