سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براساس گزارش‌های جهانی؛

۵۰ میلیون نفر به سندرم متابولیک مبتلا هستند

براساس گزارش‌های جهانی، ۵۰ میلیون نفر در دنیا به سندرم متابولیک مبتلا هستند و مردان و زنان با درصدی تقریبا مشابه دچار این بیماری می‌شوند.

پیمان عزیزمحمدی فوق تخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هنگامی که اختلالات مزمن در زمینه عدم تحمل گلوکز و مقاومت انسولین، افزایش چربی و فشار خون پدید می‌آید و به هم مرتبط می‌شوند، آن‌ها را به عنوان سندرم متابولیک (سوخت و ساز) می‌شناسند. 

وی با بیان اینکه سندرم متابولیک ارتباط نزدیک و مستقیمی با الگوهای نامناسب زندگی دارد، تصریح کرد: الگوهای تغذیه‌ای نامناسب به ویژه مصرف چربی زیاد و همچنین مصرف مواد بسیار شیرین و نمک زیاد به طور معنی داری می‌توانند خطر سندرم متابولیک را افزایش دهند. 

عزیزمحمدی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به سندرم متابولیک در جهان، تاکید کرد: براساس گزارش‌های جهانی، ۵۰ میلیون نفر در دنیا به سندرم متابولیک مبتلا هستند و مردان و زنان با درصدی تقریبا مشابه دچار این بیماری می‌شوند. 

وی خاطرنشان کرد: برطبق برخی مطالعات و بررسی‌ها، در مناطقی از جهان حدود یک پنجم جمعیت مبتلا به سندرم متابولیک هستند و تعداد قابل ملاحظه‌ای نیز در معرض ابتلا به این بیماری بوده و در واقع بیماری آن‌ها را تهدید می‌کند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بیماری ، تغذیه ، چربی ، دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
zabihullah
۱۱:۴۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
معلو مات بیشتر درمورد سندرم پاتو واختلال ساخت ساز میتابولیزم