سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انیستیتو پاستور؛

تمام نیاز امسال کشور به واکسن هپاتیت را، با تولید داخل برطرف کردیم

با این که سال گذشته برای تأمین نیاز کشور به واکسن هپاتیت درصدی از آن را از طریق واردات تأمین کردیم اما امسال کلیه نیازها را با تولید داخل پاسخگو بودیم.

دکتر مصطفی قانعی، رئیس انیستیتو پاستور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت واکسن‌‌های مورد نیاز در کشور گفت: از لیست واکسن‌هایی که بر اساس دستور سازمان جهانی بهداشت در تمام کشورها به صورت اجباری زده شود، واکسن "ب ث ژ" (سل) در کشور تولید می‌شود و کیفیت آن از نمونه‌های وارداتی بالاتر است.
 
وی با بیان این که امسال طبق برنامه قرار است بیش از نیاز کشور واکسن ‌"ب ث ژ" تولید شود، افزود: ما برای صادرات این واکسن نیاز به تأییدیه WHO داریم که در حال حاضر در حال تلاش برای گرفتن تأییدیه هستیم.
 
قانعی، به واکسن هپاتیت اشاره و عنوان کرد: سال گذشته با کمبود واکسن هپاتیت در کشور به دلیل تولید کم مواجه بودیم و درصدی از نیاز را با واردات تأمین کردیم اما امسال تمان نیاز کشور به واکسن هپاتیت را با تولید در کشور برطرف کردیم.
 
وی با تأکید بر این که واکسن ثلاث که متشکل از واکسن دیفتری، سیاه‌سرفه و کزاز است، تصریح کرد: سال گذشته مجبور به واردات شدیم و سال 92 هم تا حدودی واردات این واکسن را به کشور داشتیم طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت قرار است امسال زیرساخت‌های تولید آن در انیستیتو رازی با حمایت این دو وزارت‌خانه ایجاد شود و با تولید آن در کشور نیاز به واردات را مرتفع کنیم.
 
قانعی، خاطرنشان کرد: خط تولید این واکسن در کشور دچار مشکل شد که این موضوع باعث شد که واکسن از شرایط تأییده خارج شود بنابراین در تلاش هستیم که خط قدیمی تولید را راه‌اندازی کنیم و خط جدیدی با تولید واکسن که کیفیت بالاتری دارد را امسال راه‌اندازی کنیم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: واکسن ، تولید ، هپاتیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.