یک برنامهٔ واکسیناسیون منظم برای تمامی کودکان به منظور مصونیت آن‌ها از بیماری‌های بالقوه خطرناک طراحی شده است که قبل از رفتن به سفر باید کودک را واکسینه کنید.

پارسا یوسفی متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شما به عنوان یک والد، به همهٔ آنچه که می‌توانید برای حفاظت کودکتان از آسیب و بیماری انجام دهید نیاز خواهید داشت. یک برنامهٔ واکسیناسیون منظم برای تمامی کودکان به منظور مصونیت آن‌ها از بیماری‌های بالقوه خطرناک طراحی شده است. 

این متخصص کودکان گفت: اکثر بیماری‌های رایج دوران کودکی به آسانی درمان پذیرند و عوارض ماندگاری ندارند به شرط آنکه به موقع درمان شوند. سیستم ایمنی ما یک دفاع طبیعی علیه بیماری‌هاست. 

این سیستم مواردی به نام آنتی بادی تولید می‌کند که معمولا با عفونت مبارزه می‌کنند و از ایجاد بیماری ممانعت می‌نمایند. با وجود این، گاهی سیستم ایمنی بدن نیاز به مقداری کمک دارد. 

واکسن‌ها با تقویت و نیرومند کردن سیستم ایمنی کودکتان برای مبارزه با بیماری‌هایی که می‌توانند موجب آسیب طولانی مدت به سلامتی و یا حتی مرگ کودک شوند به کودکتان کمک می‌کنند. 
وی در ادامه افزود: اگر به همراه کودکتان به سفر خارج از کشور می‌روید، برنامهٔ واکسیناسیون کودک مستلزم به روز شدن است. در برخی مواقع ممکن است به واکسن‌های اضافی هم نیاز پیدا کنند که معمولا بستگی به کشوری دارد که به آنجا سفر می‌کنید. 


انتهای پیام/
برچسب ها: واکسن ، کودک ، سفر ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.