آریایی‌نژاد گفت: علی رغم اینکه در سال‌های گذشته در تولید واکسن به خودکفایی رسیده بودیم اما در چند سال اخیر به علت کمبود اعتبارات، واردات واکسن‌های بی‌کیفیت از کشورهای دیگر جایگزین تولید واکسن شده است.

احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: علی رغم اینکه "تولید واکسن" یکی از گزینه‌های خودکفایی در حوزه سلامت به حساب می‌آید واردات واکسن از کشورهای دیگر به شدت بر تولید واکسن داخلی تاثیر گذاشته است. 

وی گفت: در چند سال گذشته به علت کمبود اعتبارات، تولید واکسن با اما و اگرهای فراوانی مواجه شد، هرچند آن اعتبار صرف وارد کردن واکسن‌های با درجه کیفی نه چندان مناسب از سایر کشور‌ها گردید. 

وی با بیان اینکه هرچند تولید واکسن در داخل با موفقیت‌های بیشتری همراه بوده است، خاطرنشان کرد: تا رسیدن به خودکفایی در تولید واکسن فاصله زیادی وجود دارد لذا باید شرایطی فراهم شود که با تولید روزافزون واکسن در داخل کشور به مقابله منطقی با تحریم‌های غذایی و دارویی برویم. 

وی افزود: مهم‌ترین مشکل در حال حاضر نبود اعتبارات جهت تولید واکسن داخلی است اما با توجه به پتانسیل‌هایی که در کشور هست می‌توان با مدیریت از سایر منابع اعتبار لازم را جهت تولید واکسن داخلی و خودکفایی در صنعت تولید واکسن بدست آوریم. 


انتهای‌پیام/
برچسب ها: واکسم ، واردات ، تحریم ، کیفیت ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار