سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطرناک‌ترین مکان‌ها برای خرید خانه

در هنگام خرید خانه و یا انتخاب محل کار باید برای حفظ سلامت نیم‌نگاهی نیز به فروشگاه‌های عرضه محصولات غذایی در آن اطراف داشت تا سلامت فرد دچار آسیب نشود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، یک مطالعهٔ منحصر به فرد به تازگی نشان داده است که افرادی که در نزدیکی محل زندگی و یا کار آن‌ها مغازه‌های فروش فست‌فود قرار دارد، به نسبت سایر افراد تا ۲ برابر در معرض خطر ابتلا به چاقی قرار دارند. 

گفتنی است، مصرف غذاهای حاضری، فست‌فود و فرآوری شده در طول دههٔ گذشته رشدی ۲۰ درصدی داشته و کار‌شناسان بهداشتی چاقی امروزه در دنیا را نتیجه خوردن این نوع مواد غذایی می‌دانند. 

پژوهشگران این نتایج را با مطالعه‌ بر روی ۵ هزار و ۴۴۲ فرد بزرگسال در ردهٔ سنی ۲۹ تا ۶۲ سال بدست آورده‌اند. 

پژوهشگران با انجام نظر سنجی از این دسته از افراد پی برده‌اند نزدیکی مغازه‌های فست‌فود به منازل و یا محل کار این افراد سبب کمتر شدن تمایل آن‌ها به درست کردن غذاهای خانگی و یا مصرف آن‌ها و در عوض خوردن این نوع غذا‌ها به میزان زیاد می‌شود، از جمله غذاهای فست‌فودی که در راس غذاهای مورد علاقه این افراد قرار داشته، چیپس، مرغ سرخ شده، پیتزا و همبرگر قرار دارد. 

کار‌شناسان هشدار می‌دهند این نوع غذا‌ها به دلیل کالری بالای خود قابل هضم و سوخت و ساز به میزان کافی توسط بدن نیستند و به صورت چربی انباشته بویژه در ناحیهٔ اطراف کمبریج پیدا می‌کنند که می‌توانند سبب انواع بیماری‌های قلبی-عروقی و انواع سکته‌ها در افراد شوند. 

پزشکان مصرف غذاهای سالم خانگی را برای حفظ سلامت به افراد توصیه می‌کنند. 



انتهای پیام/
برچسب ها: فست فود ، منزل ، چاقی ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.