سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجار در دیدار "حیدراف" تاکید کرد

لزوم تمرینات مشترک دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان برای پیشگیری از بحران

رئیس سازمان مدیریت بحران بر ضرورت بکارگیری و استفاده از اندیشه و دانش بشری در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی به منظور کاهش آلام بشری تأکید کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در دیدار با "کمال‌الدین حیدراف" وزیر موقعیت اضطراری جمهوری آذربایجان که در تهران انجام شد، اظهار داشت: رویارویی جمهوری اسلامی ایران با حوادث گوناگونی نظیر سیل ، زلزله ، رانش زمین موجب شده این کشور ضمن برخورداری از تجارب و استفاده از دانش کار ، امکان اسکان ، نوسازی و بازسازی را در مناطق حادثه خیز در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد.

وی حوادث طبیعی را ،‌ نه بلایای طبیعی ، بلکه به عنوان بخشی از حکمت های الهی برشمرد و گفت : شایدعقل بشریت نسبت به آن حکمت ها اندک باشد ، اما می توان با به خدمت گرفتن از همه توان و دانش بشری ، اقدامات پیشگیرانه را در زمان وقوع حوادث تسریع بخشید .

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر نظارت دقیق در روند ساخت و ساز و مقاوم سازی ساختمان ها در کشور تأکید کرد .

نجار با اشاره به سخنان مؤکد وزیر کشور درخصوص ضرورت انجام تمرینات مشترک میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به منظور پیشگیری از بحران ، ممارست و تمرین در زمان عادی را عاملی بسیار اثر بخش جهت کندی روند بروز حوادث دانست .

رئیس سازمان مدیریت سازمان مدیریت بحران کشور ، زلزله بم را که منجر به جان باختن  بسیاری از  مردم عزیز کشور شد و رانش زمین در استان کردستان را که تخریب بیش از نیمی از روستاهای استان را در بر داشت بعنوان بخشی از تجارب تلخ طی فعالیتش دانست گفت : بررسی ها نشان داده که مردم طی سالیان گذشته از فکر و دانش خود برای برخورد و مواجه با حوادث و بلایای طبیعی استفاده کرده‌اند.

همچنین در این دیدار کمال الدین حیدراف وزیر موقعیت اضطراری جمهوری آذربایجان گفت : با توجه نفت خیز و گاز خیز بودن دو کشور جمهوری آذربایجان وجمهوری اسلامی ایران در منطقه ، آذربایجان به منظور پیشگیری از بروز حوادث ، آمادگی دارد همکاری های لازم را درخصوص رفع آلایندگی های صنعتی داشته باشد .

وی تأکید کرد : اجرای تمرینات مشترک میان دو کشور به منظور پیشگیری از وقوع حوادث در مناطق شمالی گامی موثر در تقویت امداد رسانی در مناطق می باشد .

کمال الدین حیدراف افزود : با توجه به امکان وقوع حوادثی نظیر آتش سوزی در جنگل ها و یا حوادثی در دریای خزر ، گاهی اعزام نیرو به آن مناطق تنها با هلی کوپتر میسر می باشد و عدم وجود تفاهم نامه مشترک میان دو کشور موجب کندی و دشواری هایی در امداد رسانی می شود که انعقاد این تفاهم نامه می تواند برای دو کشور گامی مؤثر در راستای توسعه و تقویت همکاری های دو سویه در موقعیت های بحرانی باشد .

وزیر موقعیت اضطراری جمهوری آذربایجان با اشاره به اقدامات خوبی که به منظور جلوگیری از رانش زمین از سوی دولت آذربایجان صورت گرفته گفت: متأسفانه گاهی برخی از افراد به منظور توسعه جاده ها و بدون لحاظ قرار دادن مسائل ایمنی و زیست محیطی ، بستر و موقعیت را برای وقوع حوادث و بلایای طبیعی در کشورها فراهم می‌کنند.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.