وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران گفت: نداشتن رویکردی فراگیر به معضل مواد مخدر و بی توجهی به چالش های مناطق آسیب پذیر ، سبب سرایت مشکلات این معضل به دیگر کشورها می شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور طی سخنانی در پنجاه و هفتمین نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر که با شرکت مقامات عالیرتبه کشورها در مقر سازمان ملل در وین از روز پنجشنبه آغاز شد، با اشاره به گسترش تولید و توزیع مواد صنعتی و روانگردانها و مواد ترکیبی افزود: چنانچه تشدید فعالیت باندهای جرائم سازمان یافته، گروه های خشونت گرای بهره مند از قاچاق را بر این فرایند بیافزاییم باید بپذیریم که در وضع نگران کننده ای قرار داریم.

وی با بیان اینکه این وضع بخصوص برای ایران به معنای تحمل خسارات مضاعف جانی و مالی است، تاکید کرد: با وجود این مشکلات، جمهوری اسلامی ایران خود را به اجرای تعهدات در قبال بیانیه سیاسی، معاهدات و کنوانسیون های ذیربط بین المللی متعهد می داند.

رحمانی فضلی گفت: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر مشارکت با کشورهای همجوار در قالب ابتکار سه جانبه برای مقابله با قاچاق دریایی، سال گذشته در نتیجه مبادله اطلاعات با کشورهای همجوار دریایی موفق شده است حدود 7/5 تن انواع مواد مخدر را در مسیر دریا کشف و ضبط کند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل خشونت گرایی بی حد و حصر سوداگران تاکنون بیش از سه هزار و 700 نفر از نیروهای انتظامی کشورمان در این مبارزه بزرگ جان باخته‌اند.

وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان از جامعه جهانی خواست با اتخاذ تصمیمات اثر بخش از برنامه های توسعه ای و معیشت جایگزین در افغانستان برای مبارزه با معضل کشت و تولید در آن کشور حمایت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار