سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسیا تایمز:

آمریکا برای محدود کردن مناسبات هند و ایران تلاش می‌کند

گفته می‌شود هند تحت فشار آمریکا، احتمالا در ماههای آینده میزان واردات نفت خام از ایران را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی آسیا تایمز در گزارشی به قلم "ام کی بهادراکومار" تحت عنوان "تلاش آمریکا برای محدود کردن مناسبات هند و ایران" نوشت: هند یک بار دیگر برای کاهش واردات نفت از ایران تحت فشار آمریکا قرار گرفته است.

یکی از مقامات بلند آمریکا در امور سیاست انرژی ماه گذشته به وزارتخانه‌های هند اعلام کرد سهمیه‌ای که واشنگتن برای یک دوره شش ماهه تا ژوییه اختصاص داده است هند را ملزم می‌کند که در ماههای ژانویه تا ژوییه امسال روزانه بیش از 195 هزار بشکه نفت از ایران وارد نکند. اگر هند این دستور را اجرا نکند با تحریم‌های آمریکا روبرو خواهد شد.

مقامات هند به این مقام آمریکایی اطمینان داده اند که از این دستور پیروی خواهند کرد. اما پیش از چنین دستوری ، شرکت های هندی برای واردات نفت خام ایران درگیر قراردادهایی شده اند که بر اساس این قراردادها در سه ماهه اول امسال ( ژانویه تا مارس ) به طور متوسط روزانه 322 هزار بشکه نفت وارد می‌شود. بنابراین هند باید در سه ماهه دوم یعنی از آوریل تا ژوئن میزان خرید نفت خام از ایران را روزانه حدود 111 هزار بشکه کاهش دهد تا به سقف مورد نظر آمریکا برسد.

آسیا تایمز در پایان نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به تازگی اعلام کرده است واشنگتن قصد دارد 95 درصد از تحریم های ایران را تا زمان حصول توافق هسته ای ادامه دهد. آمریکا به این نکته پی برده است که میزان خرید نفت هند از ایران از زمان آغاز مذاکرات مستقیم تهران و واشنگتن به طور خزنده افزایش یافته است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.