سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"حسینی" در همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی مطرح کرد

لزوم تلاش علمای جهان اسلام جهت تغییر شرایط جهانی به نفع مسلمانان

وزیر سابق ارشاد گفت: در سال‌های اخیر شدت حرکت تکفیری‌ها در جهان اسلام افزایش یافته که این نیازمند به بصیرت و آگاهی دادن هرچه بیشتر به جامعه اسلامی است تا تحت تاثیر اینگونه تبلیغات قرار نگیرند و متحد و یکپارچه شوند و دشمن اصلی را فراموش نکنند البته این رسالت خطیر برعهده علمای جهان اسلام بوده تا موقعیت کنونی را درک کنند و بدانند که با همبستگی و همدلی از این مرحله می‌توانند عبور کنند و فصل جدیدی را رقم بزنند تا شرایط جهانی به نفع مسلمانان عوض شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "سیدمحمد حسینی" در حاشیه همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی که صبح امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد درباره اقدامات غربی‌ها نسبت به مسلمانان گفت: غرب از دوران جنگ‌های صلیبی تا دوران معاصر بهترین شیوه‌اش این بوده که مسلمانان را در برابر هم قرار دهد و با تفرقه‌افکنی بین مسلمانان آنان را سرگرم کند تا از دشمن اصلی باز بمانند.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر شدت حرکت تکفیری‌ها در جهان اسلام افزایش یافته که این نیازمند به بصیرت و آگاهی دادن هرچه بیشتر به جامعه اسلامی است تا تحت تاثیر اینگونه تبلیغات قرار نگیرند و متحد و یکپارچه شوند و دشمن اصلی را فراموش نکنند البته این رسالت خطیر برعهده علمای جهان اسلام بوده تا موقعیت کنونی را درک کنند و بدانند که با همبستگی و همدلی از این مرحله می‌توانند عبور کنند و فصل جدیدی را رقم بزنند تا شرایط جهانی به نفع مسلمانان عوض شود.

وزیر ارشاد دولت دهم بیان کرد: مسلمانان امکانات فراوانی از جمله منابع مالی، انسانی و غنی برخوردار هستند و از چین تا آمریکا شاهد حضور مسلمانان هستیم بنابراین می‌توانند از این ظرفیت استفاده بهتری کنند و حقوق ضابع شده مسلمانان را برگردانند.

حسینی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه راهکاری برای مقابله با فتنه تکفیری‌ها وجود دارد تصریح کرد: بهره‌گیری از رسانه‌های مختلفی که وجود دارد و اینکه پشت صحنه این ماجرا چیست چراکه آنها دقیقا در مسیر اهداف صهیونیست‌ها و استکبار جهانی عمل می‌کنند و اگر این‌ها دغدغه و نگرانی مسلمان‌ها را داشتند بهتر بود که علیه صهیونیست‌ها حمله و اقدام کنند و نه اینکه مرد و زن بی‌گناه را به قتل برسانند و تفکراتی داشته باشند که اصلا با روح اسلام و نص صریح قرآنی سازگاری ندارد چون کسی حق ندارد فرد دیگری که مسلمان است بی‌جهت به قتل برساند.

وی ادامه داد: این‌ها کلی جنایات کرده‌اند و نمونه‌هایش را در سوریه، ایران، پاکستان، افغانستان و عراق شاهد هستیم و می‌خواهند یک چهره ناروا از اسلام ارائه دهند.

وزیر ارشاد دولت دهم در پایان خاطرنشان کرد: از این جهت اگر شناخت کافی در بین مسلمانان ایجاد شود، شرایط دگرگون خواهد شد، و خودشان به این گروه‌ها اجازه رشد نخواهند داد.

گفتنی است؛ وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مبنی براینکه آیا با شما برای ریاست سازمان صدا و سیما صحبت شده یا خیر پاسخی نداد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شیوه ، برابر ، جنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.