سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر سابق ایران در چین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

مهم‌ترین اولویت دستگاه دیپلماسی در سال 93؛ فعال کردن روابط با کشورهای مایل به برقرای رابطه با ایران

سفیر سابق ایران در چین گفت: باید روابطمان را با چندکشور از جمله هند، برزیل، ژاپن، چین، روسیه و دیگر کشورهای اروپایی همچون اتریش و ایتالیا فعال کنیم، این در حالی است که به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا آمادگی دارد که عادی‌سازی رابطه با ما را داشته باشد که در آن صورت می‌توان یک رابطه نسبتا موثری برای پیشبرد اقتصاد و تجارت ایران با این مجموعه از کشورها را داشته باشیم.

"جواد منصوری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مهم‌ترین اولیت دستگاه دیپلماسی کشورمان در سال 93، اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت ما باید فعال کردن رابطه با کشورهایی باشد که حاضرند با ما از موضع برابر و در چارچوب احترام متقابل همکاری کنند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برای این اقدام باید موانعی که بر سر این مسیر قرار دارند را از میان بردارد.

منصوری افزود: باید روابطمان را با چند کشور از جمله هند، برزیل، ژاپن، چین، روسیه و دیگر کشورهای اروپایی همچون اتریش و ایتالیا فعال کنیم، این در حالی است که به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا آمادگی دارد که عادی‌سازی رابطه با ما را داشته باشد که در آن صورت می‌توان یک رابطه نسبتا موثری برای پیشبرد اقتصاد و تجارت ایران با این مجموعه از کشورها را داشته باشیم.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: نکته بسیار حائز اهمیت آنکه دولت باید در وضعیت داخلی شرایطی به وجود آورد که دولت‌های خارجی هیچ‌گاه نتوانند تصور کنند که از شرایط داخلی ایران می‌توانند سوءاستفاده کنند.

سفیر سابق ایران در چین در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین باید در داخل کشور قدرت و قوت انجام گیرد تا بتوانیم بسیاری از نیازهایمان را در داخل مرتفع سازیم و از سوی دیگر باید وابستگی‌مان به درآمدهای نفتی کاهش دهیم چراکه در غیر اینصورت مجبور خواهیم شد نانمان را به غربی‌ها گره بزنیم و در این صورت ممکن است آنها هربازی سر ما در آورند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.