9 دی سال 88 یکی از روزهای بسیار مهم در جنگ میان اسلام و کفر، ایران و غرب و جنگ میان جهان استکباری و مستضعف است؛ این روز پایان یک دوره و آغاز دوره جدید است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "جواد منصوری" سفیر سابق ایران در چین و کارشناس سیاست خارجی در آستانه حماسه شکوهمند 9 دی‌ ماه طی یادداشتی به بررسی عوامل خارجی و بیگانه و توطئه آنها برای ایجاد چالش در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت.



شرح این یادداشت به شرح ذیل آمده است:

غرب یعنی اروپا و آمریکا با انقلاب اسلامی ایران طبعا تضاد آشتی‌ناپذیری دارند، به عبارت دیگر برای آنها تحمل چنین نظامی به هیچ عنوان مقدور نیست؛ صرف نظر از ابعاد اقتصادی موجود به لحاظ فکری و فرهنگی اهمیت این امر بیشتر است چراکه بیش از سه قرن است که اروپا برای تسلط فرهنگ خودش در دنیا تلاش می‌کند.
 
این در حالی است که غرب همواره در این راستا سرمایه‌گذاری‌های عظیمی کرده و البته در این میان سود کلانی نیز برده و از این رو  اجازه نمی‌دهد که این جریان به خطر بیفتد.

واقعیت این است که اسلام به عنوان یک قدرت فکری، معنوی و فرهنگی قطعا می‌تواند بسیاری از فلسفه‌ها، مکتب‌ها و ادیان موجود در دنیا را به چالش بکشاند و از این رو غرب از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون تمامی امکانات خود را برای سقوط و منحرف کردن جمهوری اسلامی ایران، ایجاد هرج و مرج، تضعیف و برای آنکه بتواند حیثیت و اعتبار این نظام را در دنیا مخدوش کند تلاش‌های بسیاری انجام داده است.
 
در حال حاضر سازمان‌های گسترده‌ای به ویژه برای مقابله با نفوذ فکری و فرهنگی جمهوری اسلامی در دنیا به وجود آمده، بنابراین اینکه ما تصور کنیم وقایع سال‌های 78، 82 و 88 تمام شده، قطعا اشتباه کرده‌ایم.

از سوی دیگر ما مردم وفادار و علاقمندی داریم، همچنین نیروها و نهادهای انقلابی در طول بیش از 30 سال گذشته توانسته‌اند مقدار بسیار  زیادی از توطئه آنها را در مسائل امنیتی و نظامی خنثی کنند.

البته در بخش فرهنگی نیز به مقدار زیادی توانسته‌ایم توطئه‌های آنها را خنثی کنیم ولی هنوز متاسفانه آنطور که باید و شاید ساز و کارهای لازم و مدیریت‌های قوی و همچنین دستگاه‌های مسئول که به طور جدی برای مقابله با سلطه فرهنگی غرب باشد، در کشورمان به وجود نیامده است، یعنی در حال حاضر معلوم نیست در کشور چه کسی مسئول شناسایی برنامه‌های سلطه فرهنگی غرب به ایران است و چه کسی چه باید بکند.


 
در این زمینه هنوز کاری نشده اما با این وجود ما با استفاده از فرهنگ غنی اسلام به ویژه تشیع توانسته‌ایم در داخل ایران و خارج از کشور مقدار بسیار زیادی در مقابل سلطه فرهنگی و فکری غرب ایستادگی کنیم.
 
پس از سال 88 آنها جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی را تشدید کردند و همچنان بر روی این قضیه کار می‌کنند.

من فکر می‌کنم 9 دی سال 88 یکی از روزهای بسیار مهم در جنگ میان اسلام و کفر، ایران و غرب و جنگ میان جهان استکباری و مستضعف است.

9 دی تنها مسئله ایران و غرب نیست بلکه روزی است که تمام ملت‌های مستضعف می‌توانند در مقابل سلطه فکری و فرهنگی توطئه‌های امنیتی عوامل نفوذی و دشمنان خارجی بایستند و آنها را خنثی کنند.
 
در روز 9 دی در حقیقت دشمن هیچ حرفی برای گفتن نداشت، حتی درباره این مسئله که در مقطع 9 دی 88 به هیچ عنوان غرب نمی‌تواند عوامل نفوذی خود را در ایران از بین ببرد و از آنها دفاع کند نیز هیچ گونه ادعایی نداشت.
 
9 دی پایان یک دوره و آغاز دوره جدید است، 9 دی آغاز دوره‌ای است که مردم احساس می‌کنند حضورشان در صحنه همواره ضروری و موثر است.

انقلاب اسلامی  در روز 9 دی‌ماه بار دیگر تقویت شد؛ براساس آن اصلی که می گوید اگر ضربه‌ای ما را از پای در نیاورد آن ضربه ما را قوی‌تر خواهد کرد.
 
پس از فتنه 88 مردم بسیار از مجموعه جریان‌های وابسته‌ همچون از طیف بهائیت، منافقین، لاابالی و مبتذل گرفته تا طیف فرصت‌طلبان، قدرت‌طلبان و ریاست‌طلبان که مجموعه‌ای را تشکیل داده بودند، متنفر شدند و در این راستا عملا نشان داده شد که پایگاه آنها در ایران ضعیف است و ضعیف‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار