سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توکلی:

"فرابورس" میزبان پذیره نویسی دومین اوراق مرابحه می شود

رئیس اداره ابزار های نوین مالی فرابورس اعلام کرد: شرکت واسط مالی خرداد یکم ،200 میلیارد ریال اوراق مرابحه با نرخ سود 20درصد و سررسید 2 ساله را شنبه هفته آینده در بازار سوم پذیره نویسی می­کند.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علیرضا توکلی با اعلام این خبر گفت: شرکت واسط مالی خرداد یکم در راستای تامین مالی شرکت گلوکزان، 200 هزار ورقه بانام و قابل معامله به قیمت اسمی هر ورقه یک میلیون ریال شنبه 24 اسفند از طریق بازار سوم پذیره نویسی می­کند.
 
وی در خصوص پذیره نویسی 200 میلیارد ریالی اوراق مرابحه گلوکزان افزود: شركت تامين سرمايه نوين ،ضامن، تعهد پذيره نويسي و بازارگرداني اوراق را برعهده دارد كه با نرخ سود 20 درصد سالانه به مدت 2 سال هر سه ماه يك بار توسط شركت سپرده گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه پرداخت مي شود . همچنین عامل فروش كارگزاري تامين سرمايه نوين است.
 
توکلی خاطر نشان كرد: معاملات دست دوم اوراق، پس از پايان پذيره نويسي در بازار ابزارهاي نوين مالي فرابورس آغاز مي شود و سرمايه گذاران مي توانند با مراجعه به كارگزاران عضو فرابورس اقدام به خريد و فروش كنند.
 
وی با اشاره به این که كارمزدها و هزينه هاي پذيره نويسي توسط باني اوراق پرداخت مي شود تصریح کرد: خريد اوراق مرابحه با داشتن كد معاملاتي فعال انجام مي شود و تمام سرمايه گذاران با مراجعه به شبكه كارگزاري فرابورس مي توانند آن را خريداري كنند .
 
به گفته وی، سقف خرید برای سهامداران حقیقی 10 میلیارد ریال و حقوقی 50 میلیارد ریال تعیین شده است ضمن این که هيچ يك از كارگزاران مجاز به استفاده از كد خريد گروهي نيستند.
 
 بر اساس این گزارش، 26 اسفند سال گذشته ، شركت واسط مالي آبان به منظور تامين مالي غير مستقيم شركت گروه صنعتي بوتان و خريد مواد اوليه توليد آبگرمكن، نخستین اوراق مرابحه را به ارزش 301 ميليارد و 306 ميليون ريال در این بازار پذيره نويسي کرده بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرابورس ، اوراق ، مرابحه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.