در داد و ستدهای روز جاری بازار سهام سرمایه گذاران بیش از 418 میلیون برگه سهم را به ارزش بالغ بر یک هزار و 832 میلیارد ریال را در بازار دست به دست کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در معاملات امروز  20 اسفند ماه،سرمایه گذاران بورسی 418 میلیون و 412 هزار برگه سهم و حق تقدم را در بازار داد و ستد کردند که ارزش این مبادلات رقمی بالغ بر یک هزار و 832 میلیارد ریال بود که در 37 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.
 
در مبادلات روز دوشنبه شاخص کل 636 واحد افت کرد و در عدد 76 هزار و 582 واحد قرار گرفت. سرمایه گذاری غدیر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی بندرعباس وملی مس با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت این متغیر شدند. سرمایه گذاران بورسی با اقبال به نمادهای گروه چند رشته ای صنعتی باعث شدند تا این گروه در صدر برترین های صنعت بنشیند. همچنین محصولات فلزی و گروه مالی نیز در رده های بعدی قرار گرفتند.
 
صدرنشینان بازار نیز با بیشترین رشد قیمت نمادهای پارس سرام، تامین ماسه ریخته گری، دشت مرغاب و کارخانجات تولیدی شیشه رازی بودند. در مقابل نمادهای پتروشیمی خارک، نیروکلر و کمک فنرایندامین با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.
 
سهام داران روز جاری برای تصاحب سهام شرکت های داروسازی زهراوی، داروسازی جابر بن حیان، نفت پارس، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و مخابرات ایران حجیم ترین صف های خرید را برای این نمادها تشکیل دادند.
 
این در حالی است که سهامداران حفاری شمال، نیرو ترانس، بانک سینا و افست با قرار گرفتن در صف های فروش طولانی برای خروج از این نمادها ،اقدام کردند.
 
گروه مدیریت سرمایه گذاری امید امروز با معامله 113 میلیون سهم به ارزش 528 میلیارد ریال توانست بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دهد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، فرابورس ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار