سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

بحث کیفیت در برنامه‌ی "وزیر علوم" پررنگ شد

بحث کیفیت در برنامه‌ریزی وزیر علوم پررنگ شده است چنانچه در این رابطه برنامه‌ریزی عملیاتی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران،‌ جعفر توفیقی مشاور وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در پنجاه و سومین گردهمایی معاونین دانشجویی که در سالن همایش‌های دانشگاه پیام نور برگزار شد، طی سخنرانی گفت: کارنامه دانشگاه پیام نور درخشان است و امروز این دانشگاه نقش کلیدی در کشور دارد،چنانچه این نوع آموزشی که در دانشگاه پیام نور اجرا می‌شود در سطح دنیا رو به گسترش است.

وی افزود: در گذشته شعار آموزش عالی آغاز شده بود و هم اکنون شعار آموزش کیفی را ادامه می‌دهیم.

توفیقی تصریح کرد: در برنامه وزیرعلوم بحث کیفیت پر رنگ شده است و برنامه ریزی عملیاتی در این رابطه درحال انجام است.

وی به مباحث کیفیت اشاره کرد و افزود: از جمله مباحث کیفیت می‌توان به اثر بخشی اشاره کرد و اینکه دانشگاه‌ها با کارکردهای خود چه تاثیری در توسعه سیاسی و اقتصادی کشور دارد.

توفیقی تصریح کرد: کارکرد دانشگاه‌ها باید متناسب با نیاز سنجی عمیق در جامعه باشد و یک دانش آموخته به عنوان  مهمترین محصول دانشگاه باید بتواند در تولید دانش جهت ارائه در خدمات اجتماعی نقش اساسی داشته باشد.

تربیت دانش آموخته‌ای توانمند جهت توانمندی با انواع محیط‌ های اجتماعی
توفیقی در ادامه گفت: دانش آموخته دانشگاه باید 3 ویژگی دانشی، مهارتی و بینشی داشته باشد و مجموعه ویژگی‌های یک دانش آموخته و البته تمام فعالیت‌های یک دانشگاه از جمله فعالیت معاونت‌های آموزشی، دانشجویی، اداری و مالی و پژوهشی در یک آرمان مشترک شوند.

وی افزود: همه مسئولان و دانشجویان برای تحقق این ویژگی و نیازهای جامعه باید تلاش کنند چرا که ما دانش آموخته‌ای می‌خواهیم که توانمندی سازگاری با محیط‌های سیاسی و اجتماعی را داشته باشد.

 انتشار سندی جامع از تمام نیازهای جامعه و  دانشگاه‌ها
توفیقی در ادامه گفت: نگاه ما در بحث کیفیت باید اثر بخش باشد و تمامی نیازهای جامعه را در بر گیرد چرا که هم اکنون مشکلات پیچیده‌ای در جامعه وجود دارد که نیازمند قابلیت‌های پیچیده‌ای است.

وی افزود: باید سندی منتشر شود که دارای تمامی ویژگی‌های اخلاقی، دانشی و سایر نیازهای جامعه و دانشگاه باشد.

توفیقی  تصریح کرد: دانشگاه باید فرصت یادگیری برای دانشجویان ایجاد کند چرا که کلاس درس به تنهایی نمی‌تواند تمام ویژگی‌ها را برای آینده تامین کند.

نگاه به تشکل‌های دانشجویی به عنوان فرصت یادگیری
توفیقی در ادامه گفت:  نگاه من به تشکل‌های دانشجویی به عنوان فرصت یادگیری است، همچنین در خصوص انجمن‌های علمی نیز این فرصت یادگیری باید شکل گیرد.

وی افزود: بحث کیفیت باید در اولویت قرار گیرد و البته اولین گام در خصوص کیفیت هدف گذاری و ایجاد فرصت‌های یادگیری جهت رشد و شکوفایی و استعدادهای دانشجو به شمار می‌آید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.