معاون دانشجویی وزیر علوم خبر داد

بازنگری آیین نامه‌ها در دستور کار قرار دارد

بازنگری 4 آیین نامه در خصوص امور دانشجویی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران،‌ مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم تحقیقات صبح امروز در پنجاه و سومین گردهمایی معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها که در دانشگاه پیام نور برگزار شد، طی سخنرانی گفت: در بخش دانشجویان شاهد و ایثارگر باید ارتقاء کیفیت برای این دانشجویان البته با حفظ عزت و حمایت صورت گیرد ،چنانچه نباید حمایت‌ها غیر منطقی و کور کورانه باشد زیرا به صلاح این دانشجویان نیست.

وی به بازنگری آیین نامه‌ها اشاره کرد و افزود: برای دانشجویان داخل بازنگری آیین نامه‌های کمیسیون موارد خاص، شورای انضباطی، بازنگری انتخاب دانشجویی نمونه و بحث شورای صنفی باید مورد توجه قرار گیرد.

صدیقی تصریح کرد: برگزاری منظم المپیادهای دانشجویی یکی دیگر از برنامه‌های ما است چرا که دانشجویان برای توسعه دانشگاه‌ها نیازمند نشاط هستند و این امر نقش بسزایی در توسعه دانشگاه‌ها دارد.

کارنامه سلامت در همه مقاطع به شکل جدی‌تر دنبال می‌شود
صدیقی در ادامه گفت: تلاش جهت توسعه ایجاد و  گسترش دفاتر مشاوره در خوابگاه‌ها جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی دیگر از برنامه‌های معاونت دانشجویی است تا شعار قانون گرایی، عدالت در توزیع امکانات، ارتقاء کیفیت و شفافیت در تصمیم گیری‌های بهتر محقق شود.

وی اظهار داشت: کارنامه سلامت در همه مقاطع به شکل جدی‌تر دنبال می‌شود همین تصمیمات لازم جهت حرکت و توزیع اختیارات به مناطق مختلف دانشگاه‌ها و توسعه مناطق کشور به 5 منطقه بیشتر نیز از دیگر برنامه‌های معاونت دانشجویی است.

نظارت در بحث تغذیه و خوابگاه‌ها به شکل جدی اعمال می‌شود
 صدیقی در ادامه گفت: از جمله برنامه‌های سالانه حوزه‌ها نیز دنبال کردن برنامه 5 ساله است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود:همچنین از  تفکیک مسائل حاکمیتی جدا خودداری می‌شود و به دنبال اجرای امور غیر حاکمیتی به بخش‌های دیگر و آزاد شدن دانشگاه‌ها هستیم.

صدیقی تصریح کرد: مشارکت دانشجویان در مسائل مختلف دانشگاهی و نظارت در بحث تغذیه و خوابگاه‌ها به شکل عینی دنبال می شود و تقاضا می شود که در بعد تصمیم گیری رعایت آیین‌نامه را مد نظر قرار دهیم.

وی اظهار داشت: تلاش ما بر این است که در یک فضای دوستانه تصمیمات اجرایی شود. چنانچه یکی دیگر از وظایف ما در برخی از موارد پذیرش دانشجویان غیر ایرانی است که در این راستا نیز فعالیت ما همچنان ادامه دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار