آیین نامه کرسی‌های آزاد اندیشی نیازمند بازنگری است و بسیاری از اساتید و دانشجویان علاقه مندی خود را جهت بازنگری این آئین نامه اعلام کرده‌اند.

سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: دانشجویان باید در فضای علمی پیگیر مباحث روز باشند و این مسائل و مباحث باید در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی مطرح شود.

وی افزود: طی دیداری که با روسای دانشگاه‌ها صورت گرفته بر موضوع تقویت کرسی‌های آزاد اندیشی و آئین نامه‌های موجود در این رابطه تاکید زیادی صورت گرفته است.

هاشمی تصریح کرد: آئین نامه‌های کرسی‌های آزاد اندیشی نیازمند بازنگری است و در این رابطه بسیاری از اساتید دانشگاهی علاقه مندی خود را در این رابطه اعلام کرده‌اند.

هاشمی در ادامه گفت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی قوانین و ضوابط مخصوص به خود دارد تا دانشجویان جهت مطرح کردن مسائل احساس امنیت کنند و مطمئن باشند که عارضه‌ای جهت ارائه‌ و بیان مطالب مورد نظر آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

هاشمی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کرسی‌های آزاد اندیشی، اعتقاد ما بر این است که باید سوالات واقعی و جدی و البته دیدگاه‌های متفاوت در این جلسات مطرح شود و ما امیدواریم که در حوزه‌ی علوم انسانی نیز بتوانیم همچون سایر علوم مباحث را به صورت جدی بیان کنیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.