سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شفیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مبارزه با تروریسم با نگاه یکجانبه گرایانه حل نمی‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: شناخت راهکارها و شیوه‌های موثر برخورد و مقابله با تروریسم باید بدور از نگاه‌های تک بعدی و یکجانبه گرایانه باشد.

نوذر شفیعی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با تاکید بر مبارزه با تروریسم اظهار داشت: ایران قربانی تروریسم و امروز منطقه درگیر این معضل ضدانسانی است.

وی افزود: تروریسم پدیده‌ای چند وجهی و چند بعدی است، به این معنا که  فهم ریشه‌ها، خاستگاه، شاخص‌های مصادیق آن و همچنین شناخت راهکارها و شیوه‌های موثر برخورد و مقابله با آن می‌بایستی بدور از نگاه‌های تک بعدی و یکجانبه گرایانه باشد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: لذا توجه ویژه جهانی به طور همزمان به راهکارهای متعددی از جمله شناخت ماهوی و علّی تروریسم، تفکیک و تمایز میان تروریسم و مقاومت (نهضت‌های آزادی‌بخش)، احترام و رعایت حقوق بشر و حقوق بشردوستانه در فرآیند مبارزه با تروریسم از اهیمت زیادی برخوردار است.

وی اضافه کرد: همچنین پذیرش صلاحیت دیوان کیفری بین‌المللی از سوی قدرت‌های بزرگ می‌تواند سیاست‌ها و راهبردهای جهانی ضدتروریسم بین‌المللی را موفق کند و یا دست‌کم هزینه‌های تامین امنیت بین‌الملل را که به شدت از سوی سازمان‌های تروریستی بین‌المللی مورد خدشه و تهدید قرار گرفته است، کاهش دهد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.