کارشناس عراقی مسائل راهبردی گفت عربستان و قطر و ترکیه از تروریست ها در عراق حمایت مالی و تدارکاتی و اطلاعاتی می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ محمد نعناع در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم از بغداد درباره اقدام نوری المالکی که قطر و عربستان را به حمایت از تروریسم در عراق متهم کرده است گفت: «متهم شدن برخی کشورهای عربی به حمایت از ترویست ها در عراق قبلا نیز مطرح شده بود. این کشورها عملا با اعزام شهروندان خود به عراق به امنیت این کشور آسیب رسانده اند و دولت ها و دستگاه های اطلاعاتی این کشورها نیز از ورود شهروندان خود به عراق اطلاع داشته اند. 

برخی روحانیون و گروه های خیریه در این کشورها از تروریست ها در عراق حمایت مالی می کنند و گذرنامه در اختیار آنان قرار می دهند و آنها را به شکل سازمان یافته به عراق می فرستند. 

بخش زیادی از تنش های امنیتی در عراق ناشی از اقدامات این کشورها است. عربستان بیشترین نقش را در این میان دارد و تروریست ها را سازماندهی و تشویق و  از آنها حمایت مالی می کند و از طریق دستگاه اطلاعاتی خود به تروریست ها در عراق اطلاع رسانی می کند. حتی سفیر سابق آمریکا در عراق به این مسئله اذعان کرده بود. عربستان برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در سوریه از یک سو فهرست سازمان های تروریستی را منتشر می کند و از سوی دیگر به شکل های مختلف از طریق سرمایه گذاران و پیمانکاران و روحانیون در داخل و خارج عراق از این سازمان ها حمایت می کند که این اقدامات در تناقض با یکدیگر هستند». 

این کارشناس عراقی افزود، در عراق طایفه معینی هدف حملات تروریستی قرار دارد و این مسئله نشان می دهد و کشورهای قطر و عربستان و حتی ترکیه از این تروریست ها حمایت می کنند. 

ترکیه تروریست به عراق نمی فرستد ولی به تروریست ها کمک اطلاعاتی می کند. در هر جایی از جهان که تحت عنوان «جهاد» اقدامات تروریستی صورت می گیرد -مانند افغانستان، چچن، بوسنی، سوریه، مصر، عراق، پاکستان و غیره- رد پای عربستان در آن دیده می شود. در عراق، ضعف نهادهای دولتی و ضعف دستگاه های اطلاعاتی متاسفانه به تروریست ها امکان می دهد به شدت و هرگاه که اراده کنند ضربه وارد کنند.

انتهاي پيام / 
برچسب ها: مثلث ، قطر ، عربستان ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار