سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داورزنی:

کواچ اواخر فروردین به ایران می‌‌آید/تا سال 2016 قرارداد بستيم

رئيس فدراسيون واليبال گفت: کواچ، سرمربي جديد تيم ملي واليبال ايران اواخر فروردين به ايران مي‌آيد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا داورزني افزود: اسلوبودان کواچ تا المپيک 2016 برزيل به عنوان سرمربي تيم ملي با فدراسيون واليبال ايران قرارداد همکاري امضا کرد و اواخر فروردين به ايران مي آيد.

وي افزود: پس از گذشت يک ماه مذاکره با مربيان تراز اول واليبال دنيا و بررسي رزومه و عملکرد آنها، بالاخره با اسلوبودان کواچ سرمربي صرب تيم پروجياي ايتاليا به توافق نهايي رسيد.
 
رييس فدراسيون واليبال گفت: تيم ملي واليبال ايران تمرينات خود را زودتر زير نظر دستيارانش و مربيان ايراني حسين مدني آغاز خواهد.

کسب 2 مدال برنز المپيک آتلانتا 1996 و مدال طلاي المپيک سيدني 2000 از مهمترين عناوين اسلوبودان کواچ در طي 22 سال بازي حرفه اي واليبال اوست و در شش سال دوران مربيگري اش در ليگ ايتاليا و صربستان چهار سال به عنوان مربي برتر ليگ شناخته شده است.
 

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در خصوص سرمربی جدید تیم والیبال گفت: بعد از مطالعات فراوان و جمع بندی جوانب مختلف از بین مربی‌های متعددی که در لیست داشتیم، آقای کواچ با توجه به انگیزه بالا و توانمندی قوی و شخصیت قابل اعتمادی که داشت و با توجه به شناختی که به تیم والیبال ایران داشت را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کرد.

داورزنی افزود: هدف ما المپیک 2016 و رفتن به سکو است و برای تحقق این امر برنامه‌های متنوعی را پیش رو داریم و طبق صحبت‌هایی که با کواچ کرده‌ایم، توانستیم به نتایج قابل قبولی برسیم.

وی در ادامه بیان کرد: در این خصوص به نظرمان با آقای کواچ شرایط بهتري را تجربه خواهيم کرد و راحت تر مي توانيم با وي کنار بياييم، زیرا بعضی از سرمربی‌ها به دلیل مشکل خانوداگی یا مشکل زبان نتوانسته‌اند شرایط ما را قبول کنند.

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه در خصوص اینکه چرا از مربیان داخلی استفاده نکرده‌ایم، تصریح کرد: هیچ شکی در خصوص توانمندی مربی‌های داخلی نداریم اما این هم درست نیست که کواچ را که سابقه‌ درخشانی در سطح جهان دارد با مربی‌های داخلی مقایسه کنیم. هدف ما آینده‌ بهتر و افقی بلند تر برای والیبال کشورمان است و نمی‌توانیم با به کار گیری مربی‌های داخلی یک ریسک انجام دهیم و بعدا پشیمان شویم، زیرا در شرایط کنونی نیاز داریم از توامندی های بیشتری استفاده کنیم و امیدواریم روزی فرا رسد که دیگر نیازی به گرفتن مربی‌های خارجی نباشد.

وی عنوان کرد: در کنار این سرمربی خارجی حتما از مربیان داخلی که توانمندی ارتباط برقرار کردن و هماهنگ بودن با سیستم وي را دارند استفاده خواهیم کرد، زیرا 2 مربی با تفکرات مختلف نمی‌توانند در کنار یکدیگر کار کنند.

رئیس فداراسیون والیبال درباره‌ قرارداد کواچ گفت: قرارداد این سرمربی از اول آوریل 2014 تا پایان المپیک 2016 است و وي قول داده است که تمام وقت برای والیبال کشور ما باشند و با کشور دیگری قرارداد نبندند و ما هم تعهد دادیم که تمام تمهیدات لازم را برای پیشرفت کار این سرمربی فراهم کنیم.

داورزنی در خصوص مبلغ قرار داد با این سرمربی جدید اظهار کرد: مبلغ قرار داد به صورت محرمانه است و طبق ضوابط اخلاقی قول داد‌ه‌ایم که مطرح نشود اما مبلغ قرارداد وي به گونه‌ای است که به منافع ملی کشور آسیبی نمی‌زند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص به کار گیری این سرمربی با ولاسکو نبز مشاوره انجام دادیم اما در نهایت تصمیم نهایی را خودمان گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.