نيمه نهايي ليگ برتر واليبال؛

متین ورامین اولین فینالیست لیگ 92 / کاله و ارومیه به بازی سوم کشید

متین ورامین با شکست 3 بر صفر میزان مشهد، به عنوان نخستین فینالیست لیگ برتر 92 لقب گرفت اما برنده بازی تیم های کاله و ارومیه در بازی سوم مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال امروز یکشنبه با 2 بازی در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران پیگیری شد که در نخستین بازی شهرداری ارومیه و کاله مازندران به مصاف یکدیگر رفتند.

شهرداری ارومیه 1 - کاله مازندران 3

در این دیدار شهرداری ارومیه با ترکیب: حامد رضایی، پوریا فیاضی، سعید مصطفی وند، فرهاد پیروت پور و پتکوویچ به میدان رفت و تیم کاله مازندران نیز با ترکیب: حمزه زرینی، فرهاد ظریف، عادل غلامی، نیکو، رضا قرا، میلاد عبادی پور و علیرضا جدیدی به میدان رفت.

تیم کاله در ست اول علی رغم اینکه در دقایق ابتدایی بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند و بهروز عطایی سرمربی این تیم یعی کرد با تعویض های پیاپی تغییری در بازی ایجاد کند اما این تیم شهرداری ارومیه بود که توانست بازی را بدست بگیرد و با استفاده از اشتباهات کم خود این ست را با نتیجه 25 بر 19 به سود خود تمام کند.

در ست دوم ترکیب 2 تیم دست نخورده ماند و بازیکنان ارومیه در زدن سرویس از بازیکنان کاله مسلط تر بودند. در این ست پتکوویچ و فرهاد پیروت پور نقش بسزایی برای شهرداری ایفا کردند اما این ست را تیم کاله با نتیجه 25 بر 23 پیروز شد.

حضور افسران مبارزه با دوپینگ در سالن حکایت از آن دارد که در پایان بازی به قید قرعه از برخی بازیکنان 2 تیم تست دوپینگ به عمل خواهند آورد.

تا کنون قضاوت این دیدار مشکلی نداشته است و هیچ کس نسبت به داوری اعتراضی نکرده است و تماشاگران هر 2 تیم نیز هیچ مشکل حاشیه ای را به وجود نیاورده اند.

در ست سوم اتفاق خاصی رخ نداد و فقط در امتیاز 21 بر 19 بود که تیم کاله به داوری اعتراض کرد که محمد شاهمیری داور اول این دیدار، اوضاع را به خوبی اداره کرد وو نگذاشت تنشی در مسابقه ایجاد شود. این ست را کاله 25 بر 20 به سود خود به پایان برد تا بازی به ست چهارم برود.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه سعی داشت با تعویض های متعدد وقت اضفه ای برای بازیکنان خود بگیرد و درصدد ایجاد آرامش در تیم خود بود اما موفق به این کار نشد و این تیم کاله بود که با استفاده از اشتباهات حریف توانست با نتیجه 25 بر 22 این ست را برنده شود و در نهایت این بازی را با نتیجه 3 بر یک پیروز شود تا تکلیف تیم صعود کننده به فینال لیگ برتر به بازی سوم کشیده شود.

نادر قاضی پور و جواد حهانگیر زاده نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مهندس حضرت پور شهردار ارومیه و بهمن سلیمانی مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیه از مهمانان ویژه این دیدار بودند.

بیش از سه هزار و 500 نفر در سالن آزادی این بازی را تماشا کردند. محمدرضا داورزنی رییس و مسئولان فدراسیون والیبال نیز این بازی را در سالن 12 هزار نفری آزادی نظاره گر بودند.

بازی سوم مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال روز سه شنبه 20 اسفندماه در همین سالن پیگیری خواهد شد.

در نشست خبری پس از بازی عنوان شد:

بعد از مسابقه سعید مصطفی‌وند کاپیتان تیم شهرداری ارومیه گفت: این بازی بسیار خوب و سطح بالا بود. آملی‌ها عالی کار کردند، متأسفانه در ست دوم مهره کلیدی تیم ما مصدوم شد و این مسئله ضربه بزرگی را به ما زد. بازیکنان از نظر روحی و فنی دچار مشکل شدند امیدوارم در بازی بعد بتوانیم جبران کنیم.

در ادامه عادل غلامی، کاپیتان تیم کاله آمل گفت: ما در بازی قبل به دلیل داشتن سهل انگاری زیاد نتیجه را به حریف واگذار کردیم اما در طول روز گذشته طی صحبت‌هایی که کادر فنی با ما داشت از نظر شرایط روحی به وضع مطلوب رسیدیم و برای بازی امروز آماده شدیم. ارومیه تیم بسیار قوی است آنها در سرویس و دریافت بسیار خوب عمل می‌کردند ولی ما برنامه ریزی قوی‌‌‌ای داشتیم.

یدالله کارگرپیشه، سرمربی تیم شهرداری ارومیه در ادامه این نشست یادآور شد: ویژگی اصلی بازی والیبال برد و باخت است به طور کلی ما در دریافت کم آوردیم بازیکنان تیم آمل از فرصت های بوجود آمده نهایت استفاده را داشتند. امیدوارم در بازی روز سه شنبه موفق باشیم.

وی در خصوص مربیگری تیم ملی والیبال گفت: تمامی والیبالسیت‌های بازی امروز کشور ما زیرنظر مربیان شهرستانی بزرگ شده‌اند. ولاسکو هم در عملکرد آنها تأثیرگذار بود. باید از این به بعد از وجود مربیان ایرانی در کنار تیم ملی استفاده کنیم.

بهروز عطایی، سرمربی تیم کاله آمل این بازی را بسیار سخت و سنگین ارزیابی کرد و عامل برد تیمش را تمرکز شاگردانش در شرایط سخت و حساس دانست.

وی گفت: ما در این دیدار متمایز و متفاوت کار کردیم خدا را شکر که از این مرحله عبور و کارمان به بازی سوم کشیده شد.

عطایی در خصوص سرمربیگری تیم ملی والیبال بعد از رفتن ولاسکو گفت: فدراسیون باید پارامتری برای انتخاب مربی ایرانی در کنار تیم ملی داشته باشد به نظرم باید یک کمیته کارشناسی انجام این کار را بر عهده گیرد.

بعد از رفتن ولاسکو باید یکی از جانشینانش برای تیم ملی انتخاب می‌شد که چون وی جانشین ایرانی نداشت ما در این مورد به مشکل بر خوردیم امیدواریم مسئولان فدراسیون این موضوع را به خوبی حل کنند.

میزان مشهد - متین ورامین

این دیدار نیز با حضور علاقه مندان به رشته والیبال آغاز شده است.

در ست نخست بازیکنان میزان مشهد با نتیجه 25 بر 15 مغلوب متین ورامین شدند.

ست دوم بازی نیز با برتری 25 بر 20 متینی ها به پایان رسید.

ست سوم بازی با نتیجه 25 بر 18 به سود متین ورامین خاتمه یافت.

نکته جالب توجه در این دیدار حضور لیدر تیم کاله آمل در بین هواداران میزان بود که این مسئله نشان از آن دارد که کاله ای ها خواستار پیروزی میزان مشهد هستند.

علی فرخی رییس کمیته انظباطی فدراسیون والیبال از نزدیک دیدار دو تیم متین ورامین و میزان مشهد را تماشا می کرد.

سعید معروف از تیم متین ورامین پس از پایان بازی بصورت اختصاصی با علی فرخی در خصوص مسائل رخ داده در دیدار قبل به صحبت پرداخت.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: ارومیه ، والیبال ، لیگ ، شکست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار