سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان غذا و دارو:

پوشش "بیمه‌ها" در حوزه دارو باید سطح‌بندی شود

دیناروند با بیان اینکه اگر پوشش بیمه‌ای دارو‌ها سطح‌بندی شود میزان پرداخت از جیب مردم کاهش می‌یابد، گفت: در حال حاضر میزان پرداخت از جیب مردم در حوزه دارو ۵۰ درصد است.

دکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هزینه‌دارویی در کشور ما از سه طریق مردم، بیمه‌ها و وزارت بهداشت تامین‌ می‌شود باید توجه داشت که اعتبار در وزارت بهداشت ۲۴۰۰ میلیارد تومان و در بیمه‌ها چهار هزار میلیارد تومان است بنابراین اگر سال آینده بازار دارویی 10 هزار میلیارد تومان باشد مردم باید چهار هزار میلیارد تومان را از جیب خود پرداخت کنند. 

وی ادامه داد: اعتقاد داریم اگر چهار هزار میلیارد تومان به سمت داروهایی که به حمایت و پوشش بیشتری دارند سوق پیدا کنند یعنی پوشش بیمه‌ای را سطح‌بندی کنیم در واقع باید پوشش ۷۰ درصدی برخی از داروهایی که ضروری و زیاد مورد نیاز مردم نیست به ۵۰ درصد تغییر پیدا کند و ۲۰ درصد این دارو‌ها به پوشش داروهای ضروری و گران بیماران صعب‌العلاج اضافه شود. 

دیناروند با بیان اینکه باید میزان حمایت را شناور کنیم، عنوان کرد: در سال آینده و سال ۹۲ برای اولین بار در حوزه دارویی پرداخت از جیب مردم به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.