رئیس سازمان نظام پزشکی کشور از ورود بیمار به عرصه هزینه‌های سنگین درمان در حوزه خدمات پیچیده بستری و تشخیصی خبر داد.

دکتر علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه خدمات بخش سرپایی، هزینه چندانی برای بیماران ندارد، گفت: بیشترین بخشی که بیماران را به سمت خط فقر سوق می دهد خدمات بستری و پیچیده تشخیصی است .

وی با اشاره به اینکه درمان های تخصصی و فوق تخصصی هزینه بر است، افزود: برای رفع این معضل نیازمند کمک های یارانه‌ای و حاکمیتی هستیم به طور مثال بیماران سرطانی در یک دوره درمانی می توانند به اندازه کافی وارد عرصه هزینه های سنگین درمان شوند.

وی به مداخله متناسب وزارت بهداشت در این زمینه اشاره کرد و اذعان داشت: وزارت بهداشت متناسب با اینکه در چه حوزه و قلمرو می تواند وارد شود یک متناظر سازی بودجه ای انجام داده که می تواند در کاهش پرداختها از جیب بیماران موثر باشد.

به گفته زالی چنانچه پولی که از هدفمندی یارانه ها به دست می آید با سیاست وزارت بهداشت هم خوانی داشته باشد می توان در جهت کمک به پرداخت های بیماران گام های موثری برداشت.

وی  همچنین به پوشش بیمه ای عمیق تر برای  خدمات تشخیصی و درمانی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: هر قدر مشارکت بیمه ها بیشتر باشد سقوط به خط فقر کاهش پیدا می کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار