سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر بهداشت خبر داد

آماده باش "3000 آمبولانس" در ایام نوروز

آقاجانی گفت: بسته‌ی سلامت نوروزی شامل 3000 آمبولانس با 13 هزار نیرو‌ی آماده باش است، تا کمترین حوادث را در ایام نوروز داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران آقاجانی معاون وزیر بهداشت در حاشیه تقدیر از 250 هزار پرستار در روز پرستار در جمع خبرنگاران گفت: اشتغال ماما‌ها در سال‌های اخیر بسیار جدی است و ورودی‌ها و نیاز شبکه برقرار نشده است و در بعضی از رشته‌های پزشکی فارغ التحصیلان کار پیدا نمی‌کنند که در حدود 10 هزار نفر هستند.

وی افزود: برای اشتغال ماما‌ها وزارت بهداشت 2 راهکار در دستور اجرا دارد که هنوز در شورای گسترش مطرح نشده است و در اوایل سال آینده مطرح می‌شود و در اختیار ماما‌ها قرار می‌گیرد.

یک بحث سیاست‌های جدید جمعیتی است و دیگری گذراندن دوره‌هایی برای این افراد تا به عنوان پرستار و ماما مشغول به کار شوند.

وی در مورد "قانون ارتقای بهره وری" گفت: پرداختی اضافه کار از محل در آمد‌های اختصاصی است و حدود 1200 میلیارد سازمان‌های بیمه بدهکارند، اما امیدواریم این مطالبات از محل "هدفمندی یارانه‌ها" به نظام سلامت پرداخت شود.

وی ادامه داد: 7 تا 5 هزار میلیارد تومان "کمبود‌های وزارت بهداشت" است که در اسفند ماه داده می‌شود.

وی در مورد کمبود پرستاران مرد گفت: در سال‌های اخیر گرایش آقایان به رشته‌ی پرستاری کم شده که برای رفع این مشکل طرح‌های تشویقی در وزارت بهداشت در دست اجراست.

وی در مورد "درمان‌های دروغین" اظهار داشت: تبلیغاتی از طرف افرادی که در رشته‌های پزشکی تحصیل نکرده‌ند صورت گرفته که اصولی نیست و وزارت بهداشت موضوع را پیگیری و از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کند.

دکتر آقاجانی با اشاره به بسته‌ی سلامت نوروزی خاطرنشان کرد: در مورد بسته‌ی سلامت نوروزی 3000 آمبولانس با 13 هزار نفر آماده باش هستند تا کمترین حوادث را در نوروز داشته باشیم و بخش‌های ویژه در بیمارستا‌ن‌ها به صورت 24ساعته فعال هستند و متخصصینی که حضورشان ضرورت دارد در بیمارستان‌ها حضور خواهند داشت و ستاد حوادث در دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: آمبولانس ، نوروز ، پرستار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.