جامعه باید به پرستاران ارج بدهد و گزینش ویژه برای این حرفه وجود داشته باشد. به طوری که سخت‌ترین گزینش‌ها به لحاظ رفتاری را باید در پزشکی و پرستاری داشته باشیم که متأسفانه نیست.

به گزارش خبرنگار بهدشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم تقدیر از ۲۵۰ هزار پرستار به مناسبت روز پرستار گفت: ما مشترکآ به عنوان پزشک و پرستار معتقد هستیم که هر درمان موفقی نیازمند این دو بازو است و درمان بدون مراقبت به بهبودی نمی‌رسد. 

وی افزود: از جامعه پرستاری آن طور باید تکریم نشده و باید از پرستاران که اعضای کلیدی هستند به طور ویژه سپاسگزاری کرد. 

وی ادامه داد: مدتهاست که کارهای پرستاری تخصصی شده و پرستاری هم مثل سایر صنوف در مدرک خلاصه نمی‌شود و جز سخت‌ترین مشاغل درمانی محسوب می‌شود چون با اتکا به مهارت پیش می‌رود. 

وی اظهار داشت: در سیستم پرستاری قبل از مدرک محوری باید اخلاق محوری و مهارت محوری وجود داشته باشد و فرق یک پرستار حاذق با یک پرستار کم توان مشخص شود. 

قاضی‌زاده خاطر نشان کرد: دولت مصمم است در همه زمینه‌ها برای مردم آرامش فراهم کنم در بعد خارجی ‌‌نهایت تلاش دولت این بود که با دنیا تعامل داشته باشیم.

وزیر بهداشت گفت: جامعه باید به پرستاران ارج بدهد و گزینش ویژه برای این حرفه وجود داشته باشد. به طوری که سخت‌ترین گزینش‌ها به لحاظ رفتاری را باید در پزشکی و پرستاری داشته باشیم که متأسفانه نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.