قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دانشگاه‌ها، گفت: بیماری‌های کشور به بیماری‌های غیر واگیر تغییر چهره داده است که عمدتا با تغییر سبک زندگی اصلاح و کم می‌شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر سیدحسن امامی رضوی در تالار جلسات معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، گفت: امروزه 15 درصد مردم به بیماری دیابت و 30 درصد به فشار خون مبتلا هستند که این امر ناشی از تغییرات سبک زندگی مانند کم‌تحرکی و آلودگی محیط زیست است.

وی افزود: اعتبارات بخش سلامت ترمیم قابل توجهی داشته است اما هر چقدر اعتبارات افزایش یابد و به بحث پیشگیری توجهی نکنیم باز موفق نیستیم.

امامی رضوی با اشاره به ارتقای شاخص های سلامتی از 54 درصد در ابتدای انقلاب به 73 درصد در زمان حال تصریح کرد: ارائه خدمات مناسب و در خور مردم افتخاری برای ما است.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور دانشگاه‌ها با بیان این که اصل توسعه, سرمایه انسانی ست گفت: توسعه ی جامعه زمانی محقق می شود که از ظرفیت‌های مناطق بهتر استفاده شود.

وی با بیان اینکه آنچه که مهم است بخش بهداشت و درمان نقش جزئی در اصلاح سبک زندگی دارد و به همین خاطر از مسوولان درخواست کرد که به کارگروه سلامت بیش از پیش توجه و درباره اصلاح سبک زندگی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست کمک کنند.

برچسب ها: سبک ، بیماری ، واگیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.