سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فلفل روشی اشتباه در برابر "ناخن جویدن کودکان"

بعضی از والدین برای جلوگیری از نجویدن‌ ناخن در کودک‌ خود، بر روی ناخن‌های آنها مقداری فلفل‌ و مواد تلخ می‌زنند البته نمی‌دانند این روش بسیار روش اشتباهی است

مرضیه حسن زاده روانشناس‌ در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: جویدن ناخن یکی از عادات کودکی کودکان است که بسیاری از والدین از این حرکات کودکان در رنجش‌ و عذاب هستند چرا که تحقیقات نشان داده است این معضل‌ بیشتر در کودکان 4 تا 6 سال بروز می‌کند و تا سن 10 سالگی نیز به او رسیده است. گاهی اوقات نیز می‌تواند تا بزرگسالی پا به پای کودک همراه باشد.

وی افزود: جویدن ناخن همیشه یک منظره ناخوشایند در برداشته و جویدن ناخن در زمان‌های طولانی پوست را مستعد  تماس با  میکروب کرده و خطر ابتلا به عفونت در این ناحیه را افزایش می‌دهد.

وی در خصوص اینکه علت این جویدن‌های ناخن چیست اذعان داشت: تنش‌های عصبی، فشار‌های روحی، درگیری والدین با هم، نمرات امتحانی بد از دلایل و ارکان اصلی جویدن ناخن‌ در کودکان است که ممکن است تا بزرگسالی گریبان‌گیر این کودکان باشد.

حسن زاده در رابطه با زدن فلفل‌ و مواد تلخ به انگشتان کودکان عنوان کرد: هیچ صحتی وجود ندارد که با زدن فلفل‌ و مواد تلخ کودک می‌تواند این عادت بد را کنار بگذارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فلفل ، جویدن ، ناخن ، تنش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.