سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل بانک پاسارگاد:

خام فروشی در نسل جدید قراردادها فراموش شود

قاسمی با بیان این که تجهیز منابع مالی و اعتباری داخلی برای توسعه صنعت نفت در بخش بالادستی ضروری است گفت: طبق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از خام فروشی و توجه به افزایش ارزش افزوده باید در دستور کار نسل جدید قراردادها قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد در هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت گفت: ایجاد هلدینگ های تخصصی برای توسعه صنعت نفت با مشارکت بانک ها و بیمه های بخش خصوصی و نیز مشارکت شرکت های مرتبط و نیز صندوق های بازنشستگی یکی از راهکارهای سرمایه گذاریهای جدید برای توسعه صنعت نفت است.
 
قاسمی تصریح کرد: صنعت نفت باید با اصلاح قوانین، راه را برای سرمایه گذاری های جدید بویژه توسط بخش خصوصی و نهادهای مالی و سرمایه گذاری بیش از پیش باز کند.
 
وی ادامه داد: واگذاری بخشی از صنایع بالادستی به بخش خصوصی و استفاده از همه ظرفیتها می تواند در نسل جدید قراردادها مورد توجه قرار گیرد.
 
قاسمی با بیان این که تجهیز منابع مالی و اعتباری داخلی برای توسعه صنعت نفت در بخش بالادستی و بازنگری در سیاستهای جدید قراردادی یک راهکار  ثمربخش خواهد بود، گفت: طبق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از خام فروشی و توجه به افزایش ارزش افزوده باید در دستور کار نسل جدید قراردادها قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: روشهای تامین مالی متنوعی اکنون وجود دارد و می توان به اوراق مشارکت، صکوک و سلف نفتی اشاره کرد و با توجه به این دستور العملها و قوانین این ابزارهای سرمایه گذاری در کشور وجود دارد می توان از آنها برای توسعه صنعت نفت بهره برد.
 
مدیرعامل بانک پاسارگاد افزود: بانکهای خصوصی این توان را دارند تا با مجوز بانک مرکزی و خارج از بودجه مصوب مجلس در صورت درخواست وزارت نفت با هماهنگی بورس اقدام به انتشار اوراق با بهره های مناسب مشارکت کنند.
 
قاسمی اظهار کرد: امکان ترکیب منابع مالی داخلی و خارجی با توجه به سیاستهای مالی دولت وجود دارد و می توان راه را برای سرمایه گذاریهای جدید در صنعت نفت باز کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، اعتبار ، قرارداد ، سیاست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.