سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی تاکید کرد:

"برندهای" اجتماعی سرمایه‌های ملی هستند

دبیر همایش تخصصی بین‌المللی برند برتر کیفیت برتر گفت:اگر بتوانیم توجه مسئولین را به اهمیت برندسازی در اقتصاد و تولیدات ملی جلب کنیم مطمئنا با بدست آوردن بازار بزرگی جهانی زمینه صادرات هر چه بیشتر کالاهای ایرانی را فراهم می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، امید احمدی دبیر همایش تخصصی بین‌المللی برند برتر کیفیت برتر گفت: با توجه به آن که مشکلات و اثرات ناشی از تحریم‌ها بر اقتصاد ملی کم نبود ولی با حمایت دولت، فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان ، تولید ملی سر پا را نگه داشته‌ایم و با قوت در مسیر تعالی و پیشرفت قدم برمی‌داریم.

وی افزود: یکی از اهداف مهم برپایی این همایش معرفی دقیق و به‌روز محصولات سلامت‌محور، آشنایی مردم در خصوص برندهای برتر محصولات غذایی، آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه  یکی دیگر از اهداف سومین همایش تخصصی برند برتر فراهم آوردن فضای گفتگو بین دولت و مسئولان بخش خصوصی اظهار داشت: اگر بتوانیم توجه مسئولین را به اهمیت برندسازی در اقتصاد و تولیدات ملی جلب کنیم مطمئنا با بدست آوردن بازار بزرگی جهانی زمینه صادرات هر چه بیشتر کالاهای ایرانی را فراهم می‌کنیم.

احمدی در خصوص قرار ندادن اقلامی نظیر ماکارانی و چای ایرانی در سبد کالا نیز گفت:‌ چرا باید با وجود وابستگی 90 درصدی کشور به واردات روغن، این کالا باید در سبد خانوار قرار گیرد.

احمدی در خصوص اعمال تعرفه کمتر بر واردات کالاهای باکیفیت گفت: اگر از طریق سیاست‌هایی نظیر تعیین تعرفه پایین از واردکننده کالاهای مرغوب حمایت نکنیم؛ متأسفانه محصولات بی‌کیفیت بیشتر  از محصولات مرغوب به کشور خواهد شد.

دبیر سومین همایش تخصصی برند برتر- کیفیت برتر همچنین به درخواست برگزارکنندگان این همایش به ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان کالاهای مرغوب با برندهای برتر سال گذشته درخواست یک نشست صمیمی میان رئیس جمهور با فعالان واحدهای نمونه را مطرح کردیم که این درخواست در بهار سال آینده محقق می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: همایون هاشمی نیز رئیس سازمان بهزیستی کشور با ابراز خرسندی از برپایی همایش برند برتر- کیفیت برتر گفت: هر کجا زمینه برای ایجاد یک زندگی بهتر و سلامت محور فراهم باشد سازمان بهزیستی با تمام قدرت سعی در بهتر کردن این شرایط می‌کند.

وی افزود: پیرو سیاست حرکت به سمت یک زندگی سلامت محورتر سازمان بهزیستی کشور، اقدام به راه‌اندازی یک واحد مستقل به نام معاونت پیشگیری کرد که این معاونت پس از راه‌اندازی صاحب بودجه مجزا از سازمان بهزیستی نیز شد.

وی با تاکید بر  گسترش فعالیت‌های سازمان بهزیستی اظهار داشت : یکی از وظایف این سازمان دادن مشاوره ژنتیک برای ورود به عرصه پیشگیری از آسیب‌ها و نیز افزایش مهارت‌های زندگی است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون برا ی جلوگیری گسترش از پوکی استخوان در میان اقشار مختلف مردم سبدهای غذایی به مناطق کم‌برخوردار ارسال می‌شود.

وی افزود: همچنین قرار است با توجه به بضاعت سازمان بهزیستی کشور چنین سبدهایی به سالمندان و کودکان نیز به مناطق محروم توزیع شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین به وجود 400هزار نقطه درد کشور اشاره کرد و گفت: این سازمان در نقاط یادشده حوزه کمکی برای توسعه کیفیت مواد غذایی دارد و همچنین قرار است در 70 هزار مهد کودک واقع در مناطق محروم و کم‌برخوردار یک وعده غذای گرم میان کودکان توزیع شود.

هاشمی همچنین به اجرای آزمایشی سبد غذایی در میان سالمندان اشاره کرد و گفت: هم اکنون این برنامه در دو استان کشور به صورت آزمایشی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ما در ادامه این همایش یکی دیگر از فعالان بخش خصوصی با تاکید بر اینکه برندهای اجتماعی سرمایه‌های ملی هستند اظهار داشت: با توجه به اینکه نمادهای ورزشی یکی از محبوب‌ترین برندهای اجتماعی ما هستند چرا نباید برای حمایت از تولید ملی از این نمادها به عنوان برند استفاده شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر برندها ثروت بازار را خلق می‌کنند و از این طریق بسیاری از کشورها توانسته‌اند محصولات خود را با اقبال بیشتری در بازارهای جهانی به فروش برسانند.

گفتنی است، همایش تخصصی برند برتر کیفیت برتر شب گذشته در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: همایش ، برند ، سبد کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.