معاون فناوری روابط بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت گفت: ارتقا و نوآوری در تولید موتورهای درون سوز با قابلیت بهرمندی از سوخت‌های پاک با راندمان در کاهش اتلاف انرژی در بهبود مصرف سوخت ضروری است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، امیر عباس حسینی در مراسم در هشتمین کنفرانس بین‌المللی موتورهای درون سوز که در پژوهشگاه نفت هم اکنون در حال برگزاری است، اظهار کرد: در روند توسعه صنعتی توجه ویژه به صنعت خودرو به دلیل نقش مؤثر آن در تولید ناخالص ملی و قابلیت‌هایی نظیر اشتغال‌زایی به موتور محرک توسعه صنایع وابسته بوده و نماد محوری آن در همه کشورهای توسعه یافته مشروط است.
 
وی تصریح کرد: صنعت خودرو در گستره رشد صنعتی کشورهای در حال توسعه نیز به عنوان یکی از نمادهای توسعه متوازن بر شاخص موردنظر قرار گرفته است.
 
حسینی افزود: به دلیل فاصله تکنولوژی صنعت ما بین کشورهای شمال و جنوب قالب حضور صنعت خودروسازان بر شکل حضور برندهای مختلف به ویژه اروپایی و امریکایی به صورت خودروهای قابل استفاده بوده است که این امر نیاز به سرمایه گذاری اکثر کشورهای جنوب به سمت مصرف محور بودن در بهره‌برداری از این محصول هدایت کرده است.
 
معاون فناوری روابط بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت تأکید کرد: ضرورت ارتقا و نوآوری در تولید موتورهای درون سوز با قابلیت بهره‌مندی از سوخت‌های پاک، راندمان و کاهش اتلاف انرژی، بهبود مصرف سوخت در إزای قدرت از یک سو و تمایلات مشتریان در بهره‌مندی از خودرویی با موتور قوی‌تر شتاب بیشتر و امکانات بهتر در عین رقابتی بودن قیمت از نکات مهم در عرصه توسعه تولید موتورهای درون سوز است.
 
حسینی خاطرنشان کرد: توجه به سوخت مهم‌ترین پارامتر محرک این صنعت که ساخته دست بشر بوده نباید مغفول واقع شود.

 از آنجا که همواره راهبرد طراحی و توسعه توان محرکه به راهبرد توسعه و تولید ارتباط مستقیم دارد از آن به عنوان استراتژی از چاه تا چرخ نام می‌برند.
 
حسيني اظهار داشت: لزوم یکپارچگی این استراتژی اثرات متقابل عناصر مصرف کننده در تولید سوخت و اثر آن از جمله مفاهیم چالشی برانگیز در تدوین این راهبرد است.
 
وی اضافه کرد: در هشتمین کنفرانس بین‌المللی موتورهای درون سوز با نگاه به این مقوله و توجه به محورهای مهم در تدوین راهبرد سبد سوخت کشور و روش‌های اجرایی شدن آن به چالش‌های دستیابی به این راهبرد به تبادل نظر در خصوص آخرین تکنولوژی‌های قوای متحرکه و سوخت و چگونگی همگن سازی آنها در جهت دستیابی به مفهوم توسعه پایدار به عنوان مهمترین راهبرد آتی کشورهای در حال توسعه و با تمرکز بر کشور تشکیل شده است.
 
حسینی تصریح کرد: در این کنفرانس برای نخستین بار به صورت مشترک توسط پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان رکن فناوری و توسعه در این صنعت و انجمن موتور ایران به نمایندگی از صنایع و دانشگاه‌ها و با ترکیبی از آنها برگزار می‌شود.
 
وی تأکید کرد: بررسی در خصوص چگونگی اجرای راهبرد از چاه تا چرخ و الزامات آن به سبد سوخت کشور و روشهای اجرایی نمودن آن به عنوان یک راهکار مهم در توازن سبد سوخت تولید و مصرف آن در کشور جهت بهبود سوخت‌های موجود  مورد توجه ويژه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کنفرانس ، موتور ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار