سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بخش جنبي؛

تنها گروه کر زرتشتيان ايران در جشنواره حضور دارد

گروه كر فروهر با همراهي يك كوارتت زهي در جشنواره موسيقي فجر به روي صحنه مي‌رود.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره بيست و نهمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر، گروه كر فروهر به سرپرستي فرامرز رشيدي و رهبري دادبه اورنگي 30 بهمن ماه در برج آزادي به روي صحنه مي‌رود.
 
دادبه اورنگي درباره گروه كر فروهر توضيح داد: اين گروه در واقع گروه كر زرتشتيان است كه سال 88 توسط فرامرز رشيدي و بنده تاسيس شد و تاكنون چندين بار در جشنواره موسيقي زرتشتيان به عنوان گروه برتر انتخاب شديم.
 
اين هنرمند اضافه كرد: ما اولين گروه كر زرتشتيان در ايران هستيم، كه توانسته‌ايم به جشنواره موسيقي فجر راه پيدا كنيم و تنها گروه فعال در اين راستا هستيم.
 
 
 
اورنگي درباره رپرتوار اين اجرا نيز توضيح داد: اجراي ما در دو بخش به روي صحنه خواهد رفت و بخش اول اجراي ما آكاپلا خواهد بود اما در بخش دوم قطعات به زبان دري اجرا مي‌شوند و شامل همراهي كوارتت زهي و گروه كر مي‌شود.
 
رهبر گروه كر  فروهر در ارزيابي خود از حضور اقليت‌هاي مذهبي در جشنواره اظهار كرد: ما همواره از مسوولان وزارت ارشاد سپاسگزار بوده‌ايم كه به اين موضوع را رسيدگي كرده‌اند و گروه‌هايي از كليميان و ارامنه و...هم مي‌توانند در جشنواره شركت كنند و اين باعث تشويق اقليت‌هاي مذهبي فعال در موسيقي مي‌شود.
 
اين هنرمند تاکيد کرد: در جلساتي كه مسوولان جشنواره با ما داشته‌اند، تاكيد بر اين بود كه گروه‌هاي اقليت از فرهنگ خود براي اجرا بهره ببرند و ما هم سعي مي‌كنيم كه از اين فرصت استفاده كنيم.
 
 بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند ادامه دارد.


انتهای پیام/
برچسب ها: جشنواره ، موسیقی ، فجر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.