سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی بیانیه‌ای؛

پنجم اسفندماه به عنوان "روز ملی مهندسی" اعلام شد

ستاد بزرگ‌داشت روز ملّی مهندسی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای پاس‌داشت جایگاه ملی این قشر پویا و سرنوشت‌ساز، پنجم اسفندماه در تقویم رسمی کشور به نام روز مهندسی تعیین شده تا فرصتی برای معرفی جایگاه رفیع این حوزه به‌وجود آید.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، ستاد بزرگ‌داشت روز ملّی مهندسی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای پاس‌داشت جایگاه ملی این قشر پویا و سرنوشت‌ساز، پنجم اسفندماه در تقویم رسمی کشور به نام روز مهندسی تعیین شده تا فرصتی برای معرفی جایگاه رفیع این حوزه به‌وجود آید.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

 بیانیه شماره 1

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب تا کنون با تحریم‌های ناشی از مشی استکبارستیزی، روبرو بوده و استقامت در این راه منجر به خودباوری، شکوفایی و بالندگی استعدادهای این ملت قهرمان شده است. آن‌روز که استکبار و ایادی آن با تمام توان در مقابل انقلاب اسلامی ایران، نماد جهانی پیروزی حق بر باطل، به‌ پا خواست غافل از آن بود که تحمیل جنگ، زمینه‌ساز استعدادهای متخصصین ایرانی خواهد شد.

مهندسین ایران در 8 سال دفاع مقدس به تمامی نیازهای فنی و مهندسی جنگ پاسخ دادند و پس از جنگ در عرصه سازندگی و خودکفایی خوش درخشیدند. این افتخارآفرینی فعالان حوزه فنی و مهندسی تا به آنجا پیش رفت که ضمن بومی‌سازی علوم مهندسی و قطع وابستگی به خارج، جایگاه رفیعی در عرصه بین‌الملل یافته و با اجرای متهورانه‌ترین طرح‌های مهندسی در داخل و خارج از کشور برگ زرینی از اقتدار ایران اسلامی را به نمایش گذاشته است.

در راستای پاس‌داشت جایگاه ملی این قشر پویا و سرنوشت‌ساز، پنجم اسفندماه در تقویم رسمی کشور به نام روز مهندسی تعیین شده تا فرصتی برای معرفی جایگاه رفیع این حوزه به‌وجود آید.

بر این  باوریم که روز مهندسی هنگامی مایه افتخار و مباهات است که مرجعیت جامع مهندسی در وادی تخصص‌های مرتبط، بر جایگاه رفیع خویش قرار گیرد و به تمامی وظایف خویش عمل نموده و به تمام تقاضاها و نیازهای مهندسی پاسخ‌گو باشد و چنین روزی در صورتی تحقق خواهد یافت که برای به میدان آوردن تمامی استعدادهای آحاد و تشکل‌های مهندسی با جامعیت تمام و وسعت نظر برنامه‌ریزی شود.

در همین راستا ستادی متشکل از بسیج مهندسین، جامعه اسلامی مهندسین، نظام‌های‌ قانونی مهندسی(ساختمان، معدن، کشاورزی و منابع طبیعی) و دیگر نهادهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط تشکیل و انسجام‌بخشی به تشکل‌های مزبور را در دستور کار قرار داده است.

به این امید که با انسجام و یک‌پارچگی تشکل‌های فعال در حوزه‌های مختلف فنی و مهندسی و پوشش کلیه رشته‌ها و گرایش‌های مرتبط، زمینه تحقق کامل اهداف آرمانی انقلاب اسلامی در این حوزه فراهم شود.

محمدرضا باهنر
رئیس ستاد

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.