سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعدادی از متهمان فساد مالی در ترکیه آزاد شدند

دستگاه قضایی ترکیه روز جمعه یکی از مظنونان اصلی رسوایی سیاسی-مالی مرتبط با دولت این کشور و چند تن دیگر را آزاد کرد.این در حالی است که دولت ترکیه پیش از این پیش نویس قانونی بسیار جنجالی را با هدف افزایش کنترل قضات این کشور دنبال می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه های ترکیه اعلام کردند دو هفته بعد از انتصاب دادستان جدیدی برای نظارت بر تحقیقات درباره فساد مالی، سلیمان اصلان، مدیرعامل بانک دولتی هالک بانک و پنج نفر دیگر از متهمان این پرونده صبح روز جمعه از زندان آزاد شدند.

پلیس در بازرسی منزل اصلان چهار میلیون و پانصد هزار دلار که در جعبه های کفش جاسازی شده بود، پیدا کرد و بعد از آن اصلان به نمادی برای محکوم کردن فساد رژیم رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، توسط مخالفان تبدیل شد.

اصلان و 23 مظنون دیگر  اواسط دسامبر بازداشت شدند. در میان این افراد همچنین پسران وزیران سابق اقتصاد، کشور و محیط زیست ترکیه نیز به چشم می خورد که به گرفتن رشوه مظنون هستند.این چهار نفر نیز هنوز در بازداشت موقت به سر می‌برند.

این افراد از نخستین متهمانی هستند که در ارتباط با این پرونده آزاد می‌شوند.

در کل ده ها مدیر، تاجر و کارکنان بلند پایه دولت و نمایندگان نزدیک به قدرت در چهارچوب این رسوایی تفهیم اتهام شده اند که پیش از انتخابات شورای شهر که قرار است سی ام ماه مارس برگزار شود، موج تکان دهنده ای به وجود آورد که دولت اردوغان را تهدید می‌کند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.