مقامات عراقی درباره پیامدهای فعالیت اتاقهای موسوم به اتاق‌های عملیات رسانه‌ای در ترکیه که از شبکه تروریستی القاعده و گروهک تروریستی داعش حمایت می کنند، هشدار دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، مقامات عراقی درباره پیامدهای فعالیت اتاقهای موسوم به اتاقهای عملیات رسانه‌ای در شهرهای استانبول و آنتالیای ترکیه که  از شبکه تروریستی القاعده و گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام ( داعش ) حمایت می کنند، هشدار دادند.

هدف از ایجاد اتاقهای موسوم به اتاقهای عملیات رسانه ای در استانبول و آنتالیا نیز کمک به باندهای القاعده و گروهک دولت اسلامی  عراق و شام (داعش) است.

کار این اتاق‌ها نیز پخش هرچه بیشتر خبرها و تصاویر ساختگی از عملیات ارتش عراق علیه باندهای تروریستی است.

شماری از مسئولان ونمایندگان مجلس عراق به نظام اردوغان درباره ادامه گمراهی‌اش هشدار  دادند و گفتند عراق دیگر آن عراق گذشته نیست.

"علی شلاه" رئیس کمیسیون فرهنگی و رسانه‌ها  در پارلمان عراق گفت :« متأسفانه دولت ترکیه از اشتباهات و رسوایی فساد و رویدادهایی که در داخل این کشور رخ می دهد عبرت نگرفته است .  ترکیه در ارتباط با حوادث میدان تقسیم در استانبول به علت نحوه تعاملش با خبرنگاران  در سطح بین المللی محکوم شده است. تلاش‌هایی که اکنون ترکیه علیه عراق انجام می دهد موفق نخواهد شد به ویژه آنکه ترکیه در گذشته تجربه کرده است ونتیجه نیز شکست تلخ وبزرگی بوده است. عراق با احضار سفیر ترکیه در بغداد به آنکارا هشدار اگر ترکیه به این شیوه ادامه دهد جلوی فعالیت شرکت‌های ترک در عراق گرفته خواهد شد و نمایندگی دیپلماتیک این کشور نیز از عراق اخراج  خواهد شد.»

"کمال ساعدی" مشاور نخست وزیر عراق گفت :« ترکیه به مسائل خودش بپردازد این کشور به اندازه کافی مشکلات دارد و عراق را ترک کند. ترکیه قبلا نیز تجربه کرده و سودی نکرده است.»

انتهای پیام/
برچسب ها: عراق ، ترکیه ، هشدار ، حمایت ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار