سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نتایج یک تحقیقات نشان داد؛

"استئوآرتریت "در افراد چاق 20 درصد شایعتر است

نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که "استئو آرتریت" در افراد چاق و دارای اضافه وزن حدود 20 درصد شایعتر از افراد لاغر و دارای وزن مناسب است.

محمدرضا درستکار متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین عوارض چاقی و اضافه وزن بروز مشکلات و بیماری‌های استخوانی و مفصلی از جمله "استئوآرتریت" است.

وی با بیان اینکه بیماری دژنرایتو مفصلی یا "استئو آرتریت" در افراد چاق بیشتر دیده می‌شود تصریح کرد: نتایج یک تحقیق در کشورمان نشان داد که "استئو آرتریت" در افراد چاق و دارای اضافه وزن حدود 20 درصد شایعتر از افراد لاغر و دارای وزن مناسب است.

درستکار با اشاره به اینکه آرتریت استخوانی در مفاصلی که وزن را تحمل نمی‌کنند نیز افزایش می‌یابد اظهار داشت: باید توجه داشت که آرتریت به طور مستقیم نتیجه بار مکانیکی نیست و عوامل دیگر نیز می‌توانند موجب التهاب مفاصل بدن شوند.

وی یادآور شد: چاقی چه علت اولیه و چه علت ثانویه بیماری‌های مفصلی باشد در هر حال موجب تشدید علائم مفصلی و تغییر حالت اندام شده و درمان عوارض به وجود آمده را تا حد زیادی دشوارتر و پیچیده‌تر می‌کند.

برچسب ها: بیماری ، لاغر ، چاق ، درمان ، مفصلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.