سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا دوستی "اولاند و اوباما" واقعی است؟

یورونیوز با خبرنگار دائمی این شبکه در واشنگتن درباره دیدار اخیر "اوباما" و "اولاند" مصاحبه‌ای انجام داد.


اَلسدیر ساندفورد، خبرنگار یورونیوز:
با اشتفان گروبه، خبرنگار دائمی یورونیوز در واشنگتن گفتگو داریم. پس از روابط پر فراز و نشیب فرانسه و ایالات متحده آمریکا از یک دهه پیش بر سر جنگ عراق، آیا این عشق جدید بین اولاند و اوباما واقعی است؟

اشتفان گروبه:
خوب، اگر به کوتاه مدت بنگریم، روابط فرانسه – آمریکا پس از مدتها در بهترین حالت خود است. من با یک دیپلمات ارشد فرانسوی صحبت کردم که می گفت، فرانسه اکنون، یک دوستی واقعی را احساس می کند، که تنها به یک مشارکت ختم نمی شود. از لحاظ سیاسی در مورد مسائل عمده، هر دو هم عقیده اند و در داخل هم اهداف مشابهی دارند. اولاند و اوباما از روز اول با هم رابطه خوبی داشتند.

السدیر ساندفورد:
سفر رییس جمهوری فرانسه به آمریکا با بازدیدی از غولهای تکنولوژی در سیلیکون ولی کالیفرنیا پایان یافت. انگیزه او از این دیدار چه بود؟

اشتفان گروبه:
هر دو کشور از مدتها پیش در زمینه علم و فناوری همکاری نزدیک دارند. برای مثال، هر دو پیشگام مبارزه با بیماری ایدز هستند. فرانسه و آمریکا اعتقاد دارند که نوآوری، به فعالیت انسان بستگی دارد. در طول تاریخ هم این دو کشور از پیشگامان پیشرفت در سراسر جهان بوده اند. به نظر من این ها، دلایل بازدید رییس جمهور اولاند از سیلیکون ولی است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.