خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار در واشنگتن گفت فرانسه و آمریکا می خواهند به رغم موانع روابط خود را به پیش ببرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازفرانس24؛"فیلیپ گاسو" درباره سفر رسمی رئیس جمهور فرانسه به آمریکا اظهار داشت نشریات آمریکایی توجه خاصی به این سفر کرده‌اند. به عنوان مثال،روزنامه " واشنگتن پست " تیتر نخست خود را به آن اختصاص داد. این اولین سفر رسمی یکی از روسای جمهور فرانسه به آمریکا از حدود بیست سال قبل تاکنون است. اوباما این سفر را تاریخی توصیف کرده است.
دو طرف تلاش کردند بیشتر بر روی نقاط مشترک متمرکز شوند. اگرچه موضوعاتی همچون جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا نیز مطرح شد. اما اینگونه پیداست طرفین می خواهند به آینده نگاه داشته باشند و روابط خود را به رغم موانع به پیش ببرند.
خبرنگار فرانس بیست و چهار درباره سفر اولاند به " سیلیکون ولی " نیز اظهار داشت روزنامه " مانیتور " در این باره نوشته است اولاند زمانی از نفرت خود از ثروتمندان سخن به میان آورده بود و می گفت اعتمادی به تجارت ندارد. اما روز گذشته در جریان کنفرانس مطبوعاتی اش متوجه شدیم، رئیس جمهور فرانسه رویکردش تغییر کرده است. اولاند نمی خواهد فرانسه از پیشرفت اقتصادی آمریکا عقب بماند. او در " سیلیکون ولی " با ثروتمندان واقعی دیدار می کند و برای مدیران بزرگ صنعت اینترنت سخنرانی خواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار