سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/ مهمترین رویدادهای قضایی اردیبهشت ماه 92

از موافقت دادگاه با تقاضای استمهال"مهدی هاشمی" تا برگزاری اولين جلسه دادگاه وی

مهمترين رويدادهای دستگاه قضا طی اردیبهشت ماه 92 شامل حضور خانواده آيت‌الله هاشمی در جلسه دادگاه مهدی، "حبس زوج" در صورت عدم پرداخت مهريه تا سقف 110 سکه، تشریح جلسات دادگاه کهریزک، آخرين وضعيت پرونده "جن‌گير دولت"، ممنوع الخروج شدن "بدهکاران مالی"، برگزاري اولين جلسه دادگاه "مهدی هاشمی"و...بود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حضور خانواده آيت الله هاشمي در جلسه دادگاه مهدي،"حبس زوج" در صورت عدم پرداخت مهريه تا سقف 110 سکه، تشریح جلسات دادگاه کهریزک، آخرين وضعيت پرونده "جن‌گير دولت"، ممنوع الخروج شدن "بدهکاران مالي"، رگزاري اولين جلسه دادگاه "مهدي هاشمي"، مهمترين رويدادهاي دستگاه قضا از جمله،از مهمترین اخبار قضا در اردیبهشت سال 92 بود.

**صبح روز يکشنبه 16ارديبهشت قرار بود اولین جلسه رسیدگی به پرونده اتهامات "مهدی هاشمی" در دادگاه انقلاب برگزار شود که شروع نشده بلافاصله تمام شد چراکه در پي درخواست وكيل مهدي هاشمي از قاضي سراج براي "استمهال" رياست شعبه اول دادگاه انقلاب با اين درخواست موافقت كرد.



 

 دادگاه شروع نشده تمام شد/ حضور خانواده آيت الله هاشمي در جلسه دادگاه مهدي
 
اولین جلسه دادگاه مهدی هاشمی يکشنبه هفته جاري در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد که با حاشیه‌هايی جالب و خواندني همراه بود.مشروح و حاشيه هاي اين جلسه را با خواندن اين خبر از دست ندهيد.
 
 
**ششمين جلسه رسيدگي به پرونده كهريزك، دادگاه به اظهارات شکات و وکلای آنها اختصاص داشت كه دفاعيات خود را مطرح كردند.تعدادي شهود نيز به دادگاه احضار شده بودند که فقط سالارکيا معاون وقت نظارت بر زندان‌ها در دادگاه حضور يافت.





 
کيفرخواست مورد رضايت متهمان نيست/مرتضوي وقت دادگاه را مي‌گيرد

 
وکيل خانواده روح‌الاميني گفت: کيفرخواست مورد رضايت متهمان نيست چرا که اتهامات را متوجه آنان مي‌کند از اين رو بين متهمان و دادسرا تقابل ايجاد شده است.
 
** هفتمين جلسه اين دادگاه نيز نيز چون جلسات گذشته به رياست قاضي "سيامك مدير خراساني" به صورت غیرعلنی برگزار شد و خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های مختلف در مقابل دادگاه کیفری استان تهران حضور يافتند.



 
 مشروح هفتمين جلسه دادگاه كهريزك
 
وکيل خانواده مرحوم جوادي فر گفت: اظهارات شاهدان و مطلعين حاضر در دادگاه اميدواركننده بود و ابعاد تازه‌اي از پرونده را روشن كرد.
 
**تعیین سقف 110سکه برای وجه کیفری مهریه موضوعي است که ابتدا در مجلس هشتم به تصویب رسید با این هدف که اگر بین زوجین اختلافی به وجود آمد و نهایتا منجر به طلب مهریه شد و زوج از مهریه امتناع کرد، تنها تا سقف 110 سکه بتوان برای بازداشت او اقدام کرد.
 




 "حبس زوج" در صورت عدم پرداخت مهريه تا سقف 110 سکه/ ادعاي عدم تمکن مالي هم نتيجه ندارد
 
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری گفت: در مهریه‌های تا 110 سکه، مرد موظف است بدون توجه به تمکن مالی این میزان را پرداخت کند و در غير اين صورت دادگاه می‌تواند با نظر زن، مرد را بازداشت کند.
 
**تاکنون سه جلسه دادگاه کهریزک به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی برگزار شده است، در طول جلسات این دادگاه شاکیان شکایت خود را مطرح کرده‌اند و فقط «سعید مرتضوی» متهم ردیف اول این پرونده از خود دفاع کرده است. این پرونده سه متهم دارد که قرار است در جلسات آتی به اتهامات سایر متهمان رسیدگی شود.




جلسه چهارم دادگاه کهریزک 9 اردیبهشت برگزار می‌شود

يکي ديگر از عناوين خبري مهم روز شنبه، برگزاري جلسه چهارم دادگاه کهريزک توسط " قاضي افتخاري" بود. سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران درباره علنی و یا غیرعلنی بودن دادگاه کهریزک گفت: در حال حاضر این جلسه دادگاه کهریزک مانند جلسات قبل غیرعلنی است مگر اینکه هیات قضایی قبل از برگزاری آن تصمیم دیگری اتخاذ کند.


**"صادق صبا" مدير كنوني شبكه بي‌بي‌سي فارسي با هويت ايراني اثبات شده با بهره‌گيري از تيمي ضد رسانه‌اي از طريق ترويج اباحه‌گري، بي‌بندوباري، سازماندهي و فريب افراد عليه كشورمان، دروغ‌پردازي عليه شخصيت‌هاي حقوقي و حقيقي، تشویش برای تشدید تحریم‌ها، ایجاد جنگ روانی علیه مردم ایران، تصویرسازی از بحران اقتصادی ایران، همكاري با سيستم‌هاي تروريستي،اقدامات مجرمانه‌اي را عليه جمهوري اسلامي ايران انجام مي‌دهد.





چه کسی پاسخگوی اقدامات ضدایرانی صادق صبا است؟/ حق قوه قضاییه است که اقدام کند

در اين گزارش خواندني با صادق صبا و تمامي اقدامات مجرمانه آن آشنا مي‌شويد. آيا مي‌دانيد بر اساس قانون مجازات اسلامی، اقدامات ضدامنیتی، جاسوسی و ضدایرانی "صادق صبا" قابل پیگیری بوده و مجازات مشخصی را در پی خواهند داشت؟ در ادامه با برخي مصاديق مجرمانه مدير بي بي سي فارسي آشنا شويد.

** معاون اول قوه قضاييه در اسفند ماه سال گذشته از صدور کيفرخواست مهدي هاشمي خبر داد و گفت:کیفرخواست مهدی هاشمی صادر شده است و منتظر اتمام مطالعه قاضی سراج هستیم تا پس از اتمام مطالعه وقت دادگاه تعیین شود.




نخستين جلسه دادگاه "مهدي هاشمي" ۱۵ اردیبهشت برگزار مي‌شود

يکي از مهمترين خبرهاي اين هفته اعلام خبر برگزاري نخستين جلسه دادگاه مهدي هاشمي توسط قاضي سراج بود.


انتهاي پيام/
برچسب ها: حقوقی ، قضایی ، دادگاه ، حکم ، پرونده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.