نشست خبري "همايش جايگاه اديان الهي در نظام‌هاي حقوقي" برگزار شد، صادر كنندگان چك بي‌محل به بانك مركزي معرفي مي‌شوند، رهنمودهاي امام‌خميني(ره) و تقواي بسيجيان مهمترين عامل پيروزي در جنگ بود، روح حاكم برقانون به عدم ازدواج با فرزندخوانده تاكيد دارد، مطابق ماده27 ازدواج با فرزندخوانده ممنوع است، صدور انقلاب بزرگترين دستاورد دفاع مقدس است، از تمام ظرفيت‌ها براي صيانت از حقوق كودكان استفاده مي‌كنيم و ....از مهم‌ترین اخبار این هفته دستگاه قضایی بود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، نشست خبري "همايش جايگاه اديان الهي در نظام‌هاي حقوقي" برگزار شد، صادر كنندگان چك بي‌محل به بانك مركزي معرفي مي‌شوند، رهنمودهاي امام‌خميني(ره) و تقواي بسيجيان مهمترين عامل پيروزي در جنگ بود، روح حاكم برقانون به عدم ازدواج با فرزندخوانده تاكيد دارد، مطابق ماده27 ازدواج با فرزندخوانده ممنوع است، صدور انقلاب بزرگترين دستاورد دفاع مقدس است، از تمام ظرفيت‌ها براي صيانت از حقوق كودكان استفاده مي‌كنيم و ....از مهم‌ترین اخبار این هفته دستگاه قضایی بود. و ....از مهم‌ترین اخبار این هفته دستگاه قضایی بود.


**  از جمله اهداف سازمان بسيج حقوقدانان، ارتقاي سطح تحصيلي حقوقدانان و هم چنين برپايي غرفه‌هاي مشاوره‌اي در نمايشگاه‌هاي حقوقي در هفته دفاع مقدس و راهپيمايي پرشكوه 22 بهمن است.




نشست خبري "همايش جايگاه اديان الهي در نظام‌هاي حقوقي" برگزار شد


نشست خبري "هماي ملي جايگاه اديان الهي در نظام‌هاي حقوقي" صبح امروز با حضور مسئول بسيج حقوقدانان تهران در مجموعه فرهنگي 13 آبان برگزار شد.


**وظيفه دفاتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان‌ها، معاضدت قضایی و ارشاد مراجعه کنندگان و دستگاه‌های اجرایی، اطلاع رسانی به شاکیان از آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده‌های قضایی و اجرای احکام صادره در دیوان است.






بیستمین دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان مرکزی افتتاح شد


بیستمین دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری، معاونان و مدیران این نهاد قضائی و همچنین جمعی از مدیران و مسوولان اجرایی و قضایی در شهر اراک استان مرکزی افتتاح شد.


**آيت‌الله آملي لاريجاني رؤساي كل دادگستري استان‌ها و دادستان‌هاي سراسر كشور را موظف كرد تا مشخصات افرادي كه به اتهام صدور چك بي‌محل تحت تعقيب قضايي قرار گرفته و محكوم شده‌اند را به مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضاييه ارسال كنند.



صادر كنندگان چك بي‌محل به بانك مركزي معرفي مي‌شوند



آيت‌الله آملي لاريجاني رؤساي كل دادگستري استان‌ها و دادستان‌هاي سراسر كشور را موظف كرد فهرست اسامي و مشخصات افرادي كه به اتهام صدور چك بي‌محل تحت تعقيب قضايي قرار گرفته و محكوم شده‌اند را اعلام كنند.


**وجود امام خميني(ره) و حضور فعال بسيج و ايمان و تقواي مردم به خدا از عوامل اصلي پيروزي‌ها در عمليا‌ت‌هاي دفاع مقدس بود.






رهنمودهاي امام‌خميني(ره) و تقواي بسيجيان مهمترين عامل پيروزي در جنگ بود


رئيس مرکز بسيج قوه قضاييه گفت: عامل پيروزي ما در عمليات‌ها راهنمايي‌هاي حضرت امام‌خميني(ره)، حضور و فعاليت گسترده بسيج و همينطور ايمان و اخلاص به خداوند بود.


**وزير دادگستري با تاكيد بر ازدواج افراد با فرزند خوانده گفت: اساس كار بر اين است كه ازدواج سرپرست با فرزندخوانده اتفاق نيافتد مگر در موارد استثناء كه آن نيز بايد طبق قانون بررسي شود. 





 
روح حاكم برقانون به عدم ازدواج با فرزندخوانده تاكيد دارد


وزير دادگستري گفت: قانون ازدواج سرپرست خانواده با فرزند‌خوانده بايد با نظر دادگاه مورد بررسي قرار گرفته و اصلاحيه‌هايي در خصوص آن صورت گيرد كه اين امر در افكار عمومي مسئله‌ساز نشود.


**ازدواج سرپرست با فرزندخوانده چه در زمان حضانت و چه بعد از آن ممنوع است مگر با تشخيص دادگاه كه اين موضوع قداست فرزند‌خواندگي را زير سوال مي‌برد. 



مطابق ماده27 ازدواج با فرزندخوانده ممنوع است



رئيس كارگروه حقوقي قضايي كنوانسيون حقوق كودك گفت:‌ در ماده 27 لايحه حمايت از كودكان مسئله ازدواج سرپرست با فرزندخوانده چه در زمان حضانت و چه بعد از آن ممنوع است مگر با تشخيص دادگاه كه اين موضوع قداست فرزند‌خواندگي را زير سوال مي‌برد.


**رابطه ايران با آمريكا جزء حساس‌ترين و پيچيده ترين سياست‌هاي خارجي ما است چرا كه در تاريخ گذشته جمهوري اسلامي ايران اين كشور هيچ برگي از تاريخ كشورمان را خالي از ظلم و جنايت نگذاشته است.


صدور انقلاب بزرگترين دستاورد دفاع مقدس است


معاون راهبردي قوه قضاييه گفت: مهمترين دستاورد هشت سال جنگ تحميلي صدور انقلاب‌مان به جهانيان بود و آنچه كه امروزه تحت عنوان بيداري اسلامي در جهان وجود دارد به دليل موفقيت در انتقال پيام انقلاب اسلامي به جهان است.


**پور محمدي از جايگاه خود كه همان اجراي فصل سوم قانون اساسي  ياد كرد و گفت: اين امر و احقاق از حقوق عامه مردم از وظايف عمومي من در وزارت دادگستري بوده و بايد تلاش كنيم كه اين امر در كشور مرجع پيدا كند. 






از تمام ظرفيت‌ها براي صيانت از حقوق كودكان استفاده مي‌كنيم



وزير دادگستري گفت:‌ در زمينه حفظ حقوق كودك تمامي دستگاه‌‌هاي حكومتي و سازمان‌هاي مردم نهاد فعاليت‌هاي خوبي داشته‌اند و ظرفيت‌هاي بسياري در اين رابطه وجود دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: قضا ، حقوقی ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار