سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر هفدهمین بازار جشنواره فیلم فجر:

گسترش فضای بازار فیلم از ضروریات است

وحید اسفندیاری مدیر هفدهمین بازار فیلم جشنواره فجر بر ضرورت تخصیص فضای مناسب تر برای کل بازار و بالاخص برای تولیدکنندگان و توزیع کنندگان آثار پویانمایی و مستند در دوره آتی بازار تاکید کرد.

 به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از مدیریت ارتباطات، وحید اسفندیاری مدیرهفدهمین بازار فیلم جشنواره فجر، گفت: عملکرد بازار هفدهم با توجه به مذاکرات به عمل آمده مثبت ارزیابی می شود. بر اساس این مذاکرات، شرکت های خارجی و ایرانی اشتیاق فراوانی برای تولیدات مشترک داشتند که این امر اتفاق مبارک و خوش یمنی است.
اسفندیاری با اشاره به اینکه بازار هفدهم فضای مناسبی را برای تولید و عرضه آثار مستند و پویانمایی مهیا کرد، افزود: آثار مستند و پویانمایی قابلیت های بسیاری دارند که متاسفانه نا دیده گرفته می شود. با این وجود در بازار هفدهم توافق هایی بین شرکت های ایرانی و خارجی در ارتباط با این نوع آثار حاصل شد.
وی افزود: اگر قرار باشد بازار سال آینده با کیفیت بهتری برگزار شود باید فضا ومکان بیشتری به این بخش اختصاص یابد و نسبت به ساخت کاخ و بازار جشنواره بر اساس نیازهای مستقیم برگزارکنندگان و شرکت کنندگان اقدام شود. متاسفانه در بازار هفدهم به دلیل کمبود جا برخی شرکت ها فرصت حضور نیافتند و یا اینکه در فضای کوچکی غرفه های خود را دایر کردند.
وی ادامه داد: کمبود فضا باعث شد تا برخی شرکت های داخلی و حتی خارجی هم از حضور در بازار هفدهم باز بمانند. رفع این مشکل نیاز به بسط و گسترش فضای برگزاری دارد. امید است بازار هجدهم در سال آینده، در فضای بزرگتری برگزار شود.
مدیر هفدهمین بازار فیلم جشنواره فجر، بیان داشت: تبلیغات و اطلاع رسانی به بهتر شدن کیفیت بازار فیلم کمک می کند. می توان با تبلیغات گسترده در رویدادهای بین المللی، سایر شرکت های معتبر را هم در فاصله زمانی حداقل شش ماهه از برگزاری بازار فیلم فجر مطلع کرد.
اسفندیاری اظهار داشت: شرکت هایی که در سالهای گذشته به ایران سفر کرده بودند با دیدن تغییرات فیزیکی شهر و امکانات به وجود آمده در بازار بسیار هیجان زده شدند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: ما به عنوان برگزار کنندگان بازار فیلم از عملکرد خود در فرصت محدودی که داشتیم رضایتی نسبی داریم، اما باید این رضایت در میان شرکت هایی که حضور داشتند وجود داشته باشد. بسیاری از شرکت های ایرانی و خارجی توانسته اند در این فضای بین المللی به توافق های اولیه برای تولید مشترک، ارائه خدمات و خرید و فروش فیلم دست پیدا کنند که این موضوع برای ما خوشحال کننده است. البته تمام این اقدامات دو پیش نیاز اساسی دارد: توجه به اصول پخش فیلم بر اساس معیارهای بین المللی که بالطبع مستلزم مراعات حقوق صاحبان محصولات سینمایی و تلویزیونی است؛ و تبلیغات لازم در زمان مناسب به نحوی که امکان جذب شرکت کنندگان بین المللی بیشتری فراهم آید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.