سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«خانه‌ای آرام برای زندگی» از فنلاند تا ایران

خانه هنرمندان ایران با برگزاری نمایشگاه عکس از معماری فنلاند میزبان هفته فرهنگی این کشور می‌شود.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه عکس معماری فنلاند با عنوان «خانه‌ای آرام برای زندگی» 23 تا 30 بهمن در نگارخانه استاد ممیز خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.
 
آیین افتتاح هفته فرهنگی فنلاند در خانه هنرمندان ایران با حضور سفیر فنلاند در ایران چهارشنبه 23 بهمن ساعت 14 تا 16:30 در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود
 
در این نمایشگاه که با همکاری سفارت فنلاند، موزه آلتو و خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود آثار «مایا هولما» هنرمند فنلاندی به نمایش گذاشته می‌شود.
 
همچنین در بخش نگاه ايراني به فضاهاي معماري و شهري فنلاند آثار «نجمه مطلائي» و «احسان رنجبر» در سال هاي 2011 و 2014 از شهرهاي هلسينکي، تامپره، تورکو، هامينلينا و هينولا تهيه شده است. «نجمه مطلائي» دانش آموخته کارشناسي ارشد طراحي شهري و مدرس معماري و معماري داخلي در دانشگاه علمي-کاربردي تهران است. «احسان رنجبر» نیز فارغ التحصل دکترا در حوزه طراحي شهري و عضو هيئت علمي گروه شهرسازي دانشگاه تربيت مدرس است. این دو در سال 1390 پژوهشگر مهمان در دانشگاه تکنولوژي تامپره در کشور فنلاند بودند. اين مجموعه بخشي از تجربه ادراکي آنها از معماري و فضاهاي شهري در شهرهاي مختلف فنلاند است.
 
مجموعه عکس‌هاي ارائه شده تلاش دارد تا با درنظرداشتن سبک معماري، ماهيت فضاهاي شهري و زندگي شهري نگاه جامعي براي مخاطب ايراني را فراهم کند. اين مجموعه به گونه‌اي هدفگذاري شده است که انتخاب مناسبي جهت انعکاس هويت معماري و فضاهاي شهري فنلاند فراهم آيد.
 
نمایشگاه «خانه‌ای آرام برای زندگی» چهارشنبه 23 بهمن ساعت 16:30 افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 30 بهمن از ساعت 13 تا 20 به نگارخانه استاد ممیز خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر مراجعه نمایند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.